۲۹ فروردین ۱۳۸۵، ۱۴:۵۴

فيلم "سرزمين هيچكس" در شبكه اول سيما

فيلم سينمايي "سرزمين هيچكس" به كارگرداني دنيس تانوويچ روز پنج شنبه (31 فروردين ماه) از شبكه اول سيما روي آنتن مي رود.

به گزارش خبرگزاري "مهر"، دنيس تانوويچ در سال 2001 فيلم سينمايي "سرزمين هيچكس" را بر اساس فيلمنامه اي از خودش جلوي دوربين برد. در اين فيلم بازيگراني چون برانكو ديوريچ، رنه بيتوراياچ، فيليپ سوواگوويچ و گئورگيس سياتيديس به ايفاي نقش پرداخته اند. زمان اصلي اين فيلم 98 دقيقه و ژانر آن جنگي، درام و كمدي است.

فيلم "سرزمين هيچكس" روايتگر داستان دو سرباز بوسنيايي و صرب است كه در سرزمين بيطرفي در ميان دو جبهه خودشان رو در روي هم قرار مي گيرند و شروع به درگيري لفظي با هم مي كنند، اوضاع وقتي پيچيده تر مي شود كه يك سرباز زخمي بوسنيايي وارد ماجرا مي شود و چون روي مين نشسته نمي تواند تكان بخورد. از سوي ديگر همه تلاش مي كنند كه او را از اين مخمصه نجات دهند.

اين فيلم محصول مشترك كشورهاي بوسني و هرزگووين، اسلوني، ايتاليا، فرانسه و بريتانيا است و روز پنج شنبه (31 فروردين ماه) از شبكه اول سيما روي آنتن مي رود.

فيلم "سرزمين هيچكس" جوايز زيادي را از آن خود كرده است. اين فيلم در سال 2001 جايزه بهترين فيلمنامه كن و نامزدي جايزه نخل طلا را براي تانوويچ به ارمغان آورد. برنده جايزه اسكار بهترين فيلم خارجي زبان در سال 2002، بهترين فيلمنامه نويس جوايز فيلم اروپايي، جايزه گوي طلايي بهترين فيلم خارجي، جايزه سزار بهترين فيلم اول در سال 2002، جايزه فيلم منتخب تماشاگران سن سباستين در سال 2001 و جايزه فيلم منتخب جشنواره سارايوو و بهترين فيلم اول اين جشنواره از ديگر جوايز "سرزمين هيچكس" است.

کد خبر 313587

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha