۵ اردیبهشت ۱۳۸۵، ۱۴:۵۹

مراسم بزرگداشت دكتر فرهودي - 4 / رئيس فرهنگستان علوم پزشكي در گفتگو با مهر:

دكتر فرهودي نمونه علم و انسانيت بود

دكتر فرهودي نمونه علم و انسانيت بود

رئيس فرهنگستان علوم پزشكي كشور از استاد "ابوالحسن فرهودي" به عنوان يكي از همكاران صديق و نزديك فرهنگستان علوم پزشكي نام برد.

دكتر "ايرج فاضل" در گفتگو با خبرنگار دانشگاهي مهر، تصريح كرد: دكتر فرهودي از اساتيد برجسته رشته پزشكي و رشته تخصصي خود بود و نمونه كاملي از اخلاق، علم و انسانيت بود.

وي با ابراز تأسف از فقدان اين استاد فرهيخته اظهار داشت: وي در دوران زندگي خود به عنوان يكي از پزشكان فرهيخته كشور همكاري نزديكي با فرهنگستان در زمينه هاي تخصصي و فوق تخصصي داشت.

همچنين در حاشيه اين مراسم نيز دو تن از اعضاي هيئت علمي دانشگاه علوم پزشكي در گفتگو با مهر، با اشاره به خصوصيات اخلاقي و علمي دكتر "ابوالحسن فرهودي" بنيانگذار رشته فوق تخصصي ايمونولوژي آلرژي وي را يكي از اساتيدي دانستند كه توجه زيادي به علم روز داشت.

پروفسور "محمد حسين سلطان زاده" متخصص اطفال و فوق تخصص عفوني به عنوان يكي از شاگردان وي تأكيد كرد: استاد فرهودي هميشه به عنوان نفر اول در كلاس درس حاضر مي شد و در بسياري از كنگره هاي خارجي با حضور بيش از 5 هزار شركت كننده از 150 كشور جهان، براي ارائه مقاله خود با افتخار عنوان مي كرد:« فرهودي هستم از ايران» و جديدترين يافته هاي پزشكي خود را ارائه مي كرد.

وي افزود: دكتر فرهودي با وجود سكونت در كرج و محل كار در تهران اما هميشه براي خدمت گذاري به دانشجويان و بيماران خود رنج راه را بر خود هموار مي كرد.

سلطان زاده، در خصوص رفتار دكتر فرهودي با دانشجويان گفت: وي هميشه از آخرين اطلاعات مجلات پزشكي در آموزش دانشجويان خود استفاده مي كرد و افتادگي وي در مقابل شاگردانش زبانزد  بود.

دكتر "غلامرضا زماني " نيز عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشكي تهران و يكي از همكاران دكتر فرهودي  در مركز تحقيقات ايمونولوژي آلرژي مركز طبي كودكان فقدان وي را در نظام آموزشي دانشگاه علوم پزشكي تهران محسوس دانست و گفت: افرادي كه وي را از نزديك مي شناختند به ارزش وجودي او واقف هستند و همگي اذعان مي دارند كه به روز بودن و دقت يكي از مهمترين خصلت هاي وي بود.

وي تصريح كرد: وي با وجود بيش از 80 سال سن ، حافظه بسيار خوبي براي يادآوري تمام نكات علمي داشت و در بازگشت از هر سفر علمي يافته هاي تازه اي را به همراه داشت كه در اختيار دانشجويان و همكاران خود در مركز تحقيقات مي گذاشت.

به گزارش مهر، دكتر ابوالحسن فرهودي در سال 1303هجري شمسي در شهر مقدس قم به دنيا آمد و پس از گذراندن دوره طب عمومي و دوره تخصصي كودكان را در دانشكده پزشكي دانشگاه تهران در كنار استاد خود دكتر قريب در دانشكده پزشكي دانشگاه تهران به خدمت مشغول شد. وي بنيانگذار رشته فوق تخصصي ايمونولوژي آلرژي در ايران و موسس بخش فوق تخصصي ايمونولوژي آلرژي درمركز طبي كودكان در دانشگاه علوم پزشكي تهران بود و در 31 فروردين ماه جاري در پاريس درگذشت.

کد خبر 316945

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha