۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۵، ۱۳:۴۰

عضو كميسيون فرهنگي در گفتگو با "مهر":

براي ترويج فرهنگ عفاف خلاء قانوني نداريم / برخورد با پديده بدحجابي بايد سنجيده و مدبرانه باشد

براي ترويج فرهنگ عفاف خلاء قانوني نداريم / برخورد با پديده بدحجابي بايد سنجيده و مدبرانه باشد

عضو كميسيون فرهنگي مجلس گفت: بد حجابي پديده اي است كه به تدريج در جامعه اتفاق افتاده و اصلاح آن به گذشت زمان احتياج دارد. ترويج فرهنگ عفاف مقوله اي زمان بر است، بنابراين بايد راه حلي سنجيده و مدبرانه در اين مورد پيش بگيريم و به همه ابعاد آن توجه كنيم.

سيد محمدرضا ميرتاج الديني در گفتگو با خبرنگار سياسي "مهر"، با بيان اينكه  بحث عفاف در جامعه به دو بخش نظارتي و قانونگذاري مربوط مي شود، اظهارداشت: در بخش قانونگذاري چون خلاء قانوني نداشتيم نيازي به قوانين خاص در بحث گسترش حجاب نبود و قوانين موجود كفايت مي كرد.

وي تصريح كرد: مجلس در كميسيون فرهنگي يكسري اقدامات حمايتي و تكميلي انجام داد كه از جمله آن طرح ساماندهي مد و لباس بود كه در كميسيون فرهنگي تصويب شد و در نوبت صحن علني مجلس قرار گرفت كه احتمالا در اولين جلسه علني و پس از تعطيلات يك هفته مجلس مورد بررسي قرار خواهد گرفت.

ميرتاج الديني در ادامه افزود: كميسيون فرهنگي مجلس در اين طرح به دنبال حمايت از مد و پوشش با هويت اسلامي به منظور پشتيباني از سياست هاي تشويقي در اين زمينه، سالم سازي جامعه از نظر توليدات البسه و سياست گذاري در راستاي تنوع در لباس هاي مناسب و مدهاي منطبق بر معيارها و ملاك هاي ملي و اسلامي است.  

عضو كميسيون فرهنگي با اشاره به دعوت از دستگاههاي فرهنگي مرتبط با موضوع حجاب در جامعه ياد آور شد: در بخش نظارتي، مجلس دستگاههاي فرهنگي را به كميسيون دعوت كرد و برنامه هاي آنها را بررسي كرد و گزارش كار از آنها خواست و ظايف آنها را يادآور شد. به اين معني كه بحث عفاف و حجاب يك بحث لازم و ضروري و مورد انتظار جامعه اسلامي است و نبايد مورد غفلت و فراموشي قرار گيرد.

وي افزود: ترويج فرهنگ عفاف با پيگيري مستمر و نگاه جامع  هردستگاهي كه به رسالت خود عمل مي كند امكانپذير خواهد بود و مجلس هم در اين زمينه وظيفه رسالتي خود را انجام خواهد داد.

ميرتاج الديني در مورد برخوردهاي آمرانه با حجاب هم گفت: اين نوع برخورد هيچگاه جواب نداده است و حل مشكل بد حجابي در جامعه با اقدامات منطقي و جامع امكان پذير است . به اين معني كه با اقدام منطقي و درست هم جلوي گسترش اين ناهنجاري گرفته مي شود و هم اين معضل رفته رفته از بين مي رود.

وي با بيان اينكه اين ناهنجاري به حوزه فرهنگ مربوط مي شود و پديده اي است كه به تدريج در جامعه اتفاق افتاده، خاطرنشان كرد: اصلاح اين معضل به گذشت زمان احتياج دارد و مقوله اي زمان بر است بنابراين بايد راه حلي سنجيده و مدبرانه در اين مورد پيش بگيريم و به همه ابعاد آن توجه كنيم. 

کد خبر 317929

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha