۲۳ اردیبهشت ۱۳۸۵، ۱۰:۰۱

/ بازار نشر/

ماهنامه ادبي آزما منتشر شد

ماهنامه ادبي آزما منتشر شد

چهل و سومين شماره مجله ادبي و هنري آزما همراه با گفتاري از بزرگ علوي درباره نويسندگي در غربت و مطالبي از عمران صلاحي، مديا كاشيگر و دكتر نجمه شبيري منتشر شد.

 

به گزارش مهر، در صفحات مقاله نشريه عناويني همچون "مطبوعات، مردم و ايستايي فرهنگي" ، "شعر واژگان رنج هاي مشترك بشري"، "سرشت و معني موسيقي"، "داستان همچون هنري بصري"، " نگاهي دوباره به شعر ديني" و ... به چشم مي خورد.

گفتگويي با جرالدين بروكس (برنده جايزه پوليترز ادبي 2006)، اشعاري از عمران صلاحي، احمد نجاتي، ايرج صف شكن و حافظ موسوي، داستاني از محمد محمدعلي با نام شكار در سراب نيلوفر و مطالبي پيرامون آسيب شناسي نمايشگاه كتاب، وضعيت خانه صادق هدايت و چندين خبر و داستان، صفحات ديگر آزما را تشكيل مي دهند.

آنچه در پي مي آيد بخشي از متن سخنراني بزرگ علوي درباره نويسندگي در غربت است كه در چهار صفحه به چاپ رسيده است: " ...دور از ارتباط ملموس با مردم نمي توان به عمق غم و شادي، رنج ها، لذت ها، آرزوها و شكست هاي هم وطنان پي برد. اگر كسي خواست دست به آتش بزند بايد صد بار بيشتر تلاش كند. گفته شده است كه نويسندگان و شاعران، سازندگان تاريخ هستند... ترديدي نيست كه دسترنج آنها يكي از عوامل پرورش و پيشرفت و تعالي فرهنگ و بقاي هر ملتي است. وقتي نويسنده اي مي تواند نقش خود را در سير تكامل اجتماع ايفا نمايد كه دانسته و مصمم به رموز تحولات اجتماعي پي ببرد و... "

ماهنامه ادبي و هنري آزما (شماره 43) ارديبهشت 1385 با بهاي هفتصد تومان روانه پيشخوان شده است.

کد خبر 325131

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha