۲۳ اردیبهشت ۱۳۸۵، ۱۲:۳۳

/ خبر اختصاصي مهر/

احتمال واگذاري ميدان نفتي آزادگان به پيمانكاران داخلي

احتمال واگذاري ميدان نفتي آزادگان به پيمانكاران داخلي

به دليل عدم پذيرش درخواست‌ ژاپني ها مبني بر افزايش مبلغي بيش از قرارداد ميدان نفتي آزادگان از سوي ايران، به احتمال زياد اين پروژه به پيمانكاران داخلي واگذار مي‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادي مهر ، با توجه به درخواست كشور ژاپن براي دريافت مبلغي بيش از قرارداد و نپذيرفتن ايران براي پرداخت اين مبلغ پيش بيني مي شود با اتمام مهلت زمان مذاكره وضعيت قرارداد توسعه اين ميدان مشخص شود .

براساس اين گزارش، درخواست ژاپن براي دريافت مبلغي بيش از قرارداد تاكنون مورد موافقت ايران قرار نگرفته است و همچنان ايران بر روي قرارداد اوليه آزادگان با اين شركت پافشاري مي كند.

گزارش مهر حاكيست،  دو سال از زمان عقد قرارداد ميدان نفتي آزادگان با شركت ژاپني گذشته  است و هم اكنون اين قرارداد وارد يك مهلت زماني 6 ماهه شده كه بعد از آن فسخ يا ادامه همكاري مشخص مي شود.

در عين حال، ژاپن نيز تاكنون نتوانسته طبق تعهدات خود پيشرفت قرارداد را پيش ببرد .

به گفته يكي از مسئولين وزارت نفت ، احتمال مي رود در صورت عدم توافق ايران با ژاپن بر سربعضي از موضوعات ، اين قرارداد به شركت هاي ايراني واگذار شود .

براساس گفته اين مقام مسئول در وزارت نفت، شركت هاي ايراني از توان لازم براي توسعه اين ميدان برخورداربوده و مي توانند خود پروژه را انجام دهند .

در عين حال، پرداخت اضافه بها بيش از مبلغ قرارداد منوط به نتيجه مذاكرات ژاپني ها با ايراني ها دارد اما نكته حايز اهميت اين است كه  با توجه به گذشت دو سال از زمان عقد قرارداد در صورت نرسيدن به يك نتيجه نهايي در زمان مهلت  6 ماه  قرارداد منجر به فسخ مي شود .

کد خبر 325240

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha