۲۴ اردیبهشت ۱۳۸۵، ۱۴:۴۲

برگزاري اولين جشنواره و همايش ملي مرتع و مرتع داري در خراسان

رئيس سازمان جهاد كشاورزي خراسان رضوي از برگزاري اولين جشنواره و همايش ملي مرتع و مرتع داري در اين استان خبر داد .

به گزارش خبرنگار اقتصادي "مهر" در مشهد ، محمد اسماعيل نيا  اظهار داشت : به منظور فرهنگ سازي در حوزه منابع طبيعي و ارائه آخرين دستاوردهاي علمي ، تحقيقاتي و اجرايي در زمينه مرتع و مرتع داري ، اولين جشنواره و همايش ملي در اين زمينه در روزهاي اول و دوم خرداد ماه امسال در شهرستان هاي مشهد و قوچان برگزار مي شود .

 

وي افزود : در روز اول همايش كه با حضور مسئولين و دست اندركاران و مقامات عالي وزارت جهاد كشاورزي و مسئولين استان در مشه برگزار مي گردد ، محققين ، اساتيد ، كارشناسان و بهره برداران مقالات خود را ارائه و در خصوص سه موضوع مهم اهداف جشنواره شامل ، مديريت مرتع ، مرتع و قانون و مرتع ، دام و انسان سخنراني خواهند كرد.

 

به گفته وي همزمان با برگزاري همايش ، نمايشگاهي از آخرين دستاوردهاي علمي و تحقيقاتي در زمينه مرتع و مرتع داري برپا خواهد شد .

 

رئيس سازمان جهاد كشاورزي خراسان رضوي گفت : در روز دوم خرداد با حضور دامداران ، كارشناسان و مسئولين در عرصه مراتع منطقه عشايري بهار كيش شهرستان قوچان جشنواره مرتع و مرتع داري برگزار مي شود . وي تجليل از خدمات مرتع داران نمونه سراسر كشور را از مهمترين اهداف اين جشنواره برشمرد .

 

وي با اشاره به گردآوري تحقيقات و انتشار مجموعه مقالات ارائه شده در همايش ، نقش رسانه هاي گروهي در فرهنگ سازي و آموزش بهره برداري صحيح از مراتع را بسيار با اهميت بر شمرد .

کد خبر 325437

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha