۳۱ اردیبهشت ۱۳۸۵، ۱۵:۰۵

/ با هدف تقويت نظارت شهروندان بر مديريت شهري /

سامانه نظارت همگاني 1888 شهرداري تهران فعاليت خود را آغاز كرد

سامانه نظارت همگاني 1888 شهرداري تهران فعاليت خود را آغاز كرد

سامانه اطلاع رساني و نظارت همگاني 1888 به منظور رسيدگي به مجموعه انتقادات و شكايت هاي شهروندان از مديران شهرداري و سامانه 137 ، با نظارت مستقيم شهردار و بخش بازرسي شهرداري فعاليت خود را از امروز آغاز كرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعي خبرگزاري مهر ، پيگيري آن بخش از تماس هاي شهروندان با 137 كه تاريخ رسيدگي به آن گذشته است ، رسيدگي به شكايات مردمي در هر حوزه ، ثبت انتقادات ، ثبت تقدير و تشكر مردم از شهرداري، ثبت پيشنهادات مردمي، اطلاع رساني وظايف شهرداري از جمله كاركردهاي سامانه 1888 است.

شهروندان پس از تماس با سامانه خدمات رساني 137 بايد شماره اپراتور و كد رسيدگي خود را نگه دارند و در صورتي كه طي مدت زماني كه براي  اجراي هر يك از امور تعيين شده به شخص نيز اعلام مي شود كار شهروندان رسيدگي نشد ، فرد مي تواند به 1888 تماس گرفته كد پيام را داده و موضوع را پيگيري كند.

البته بنابه گفته شهردار تهران ، هر هفته به صورت نوبه اي و در روزهاي مشخص ، شهردار ، معاونان و مديران شهرداري در سامانه حضور يافته و به طور مستقيم به مشكلات شهروندان رسيدگي مي كنند.

همچنين يك صندوق صوتي در نظر گرفته شده است و شهروندان مي توانند پيام هاي صوتي خود را طرح كنند تا مديران صداي آنها را بشنوند.

شهردار تهران با اشاره به اينكه مردم نبايد به مانند پليس 110 انتظار ارائه خدمت در زمان هاي كوتاه را داشته باشند ، تصريح كرد: برخي اوقات توقع اين است كه زمان انجام كار كوتاه باشد در حاليكه براي هر كاري در شهرداري يك زمانبندي خاص خود وجود دارد و از سوي ديگر در 110 موضوعات امنيتي طرح شده و نياز به خدمات فوريتي است ولي در شهرداري اغلب تماس ها از نوع خدماتي است.

دكتر محمدباقر قاليباف همچنين افزود: اميدواريم اين سامانه بتواند ضمن پاسخگويي سريع به مجموعه درخواست هاي مردم ، نارسايي هايي كه در مجموعه شهرداري وجود دارد را به حداقل برساند و پاسخگويي شفافي را به مردم داشته باشيم.

 

کد خبر 329084

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha