۵ خرداد ۱۳۸۵، ۱۲:۱۳

"گفتگو" پيروان اديان الهي را به يكديگر نزديك مي كند

"گفتگو" پيروان اديان الهي را به يكديگر نزديك مي كند

شيخ الازهر در ديدار با رئيس سابق اسقفهاي كانتربري با بيان اينكه اهانت به انبياء الهي اهانت به مسلمانان و مسيحيان است، اظهار داشت: پيروان اديان الهي بايد به يكديگر احترام گذاشته و مسائل خود را با گفتگو رفع و به يكديگر نزديكتر شوند .

به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از اسلاميك نيوز، دكتر محمد سيد طنطاوي شيخ الازهر در ديداربا جورج كايري رئيس سابق اسقفهاي كانتربري اظهار داشت: عقل سالم مسلمانان و غير مسلمانان بر وجود اديان متفق است، زيرا آنها فضايل همه اديان را دانسته و مي دانند كه اديان قصد دارند پيروان خود از چه مسائلي دوري كرده و يا چه مسائلي را عهده دار شوند .

رئيس سابق اسقفهاي كانتربري از اهانتهاي اخير به انبياء الهي اظهار تأسف كرد و گفت: هر كس كه در صدد اهانت به انبياء الهي بر آمده است دين و مذهبي هم ندارد چرا كه اگر كسي دين داشت به مقدسات اديان ديگر احترام مي گذاشت و با بي حرمتي درصدد هتك حرمت بر نمي آمد.

جورج كايري افزود: آزادي در هر زمينه اي مسئوليت مي خواهد و نمي توان به بهانه آزادي به ديگران توهين و يا به مقدسات آنها و انبياء الهي اهانت كرد.

آنها به دينداران اسلام و مسيحيت اشاره و ياد آور شدند: مسلمانان و مسيحيان بايد در هر شرايطي با دشمنيهايي كه با آنها مي شود مبارزه كرده و براي رفع بحرانهاي موجود در اين زمينه تلاش كنند. از سوي ديگر دعوت و تبليغ آزاد است اما بايد با مسئوليت پذيري و گفتگو انجام گيرد.

در پايان رئيس سابق اسقفهاي كانتربري و شيخ الازهر با انتقاد از فيلم " رمز داوينچي" كه اهانتي به مسيحيان است، خواستار محكوم كردن اهانت كنندگان به انبياء الهي شدند.

کد خبر 331405

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha