۳۰ خرداد ۱۳۸۵، ۱۴:۲۶

به مناسبت اول تير سالروز تشكيل سازمان تبليغات اسلامي- 3

سازمان دارالقرآن و تعميق فرهنگ حيات بخش قرآن كريم

سازمان دارالقرآن و تعميق فرهنگ حيات بخش قرآن كريم

خبرگزاري مهر - گروه دين و انديشه: سازمان دارالقرآن الكريم ، يكي از مؤسسات وابسته به سازمان تبليغات اسلامي است كه در راستاي توسعه و تعميق فرهنگ حيات بخش قرآن كريم و تعاليم انسان ساز اهل بيت عصمت و طهارت (ع) به عنوان محور انديشه و عمل امت اسلامي، وظايف و مأموريتهاي خاصي را بر عهده دارد .

به گزارش خبرنگار مهر، تلاش در جهت توسعه كمي و كيفي آموزشهاي قرآن كريم با نگرش كلان و اصولي ، به واسطه بهره گيري از ظرفيت ها و امكانات آموزشي كشور، يكي از برنامه هاي اين سازمان است كه به شيوه هاي مختلفي اعمال مي شود.

توسعه كمي و كيفي تبليغات و انتشارات قرآني و تلاش در جهت جذابيت و غناي هر چه بيشتر اين فعاليتها ، فراهم كردن فضاي مناسب " فرهنگي - تبليغي " در جامعه ، ترغيب و تشويق آحاد مردم به آشنايي و انس هر چه بيشتر با فرهنگ انسان ساز قرآن كريم از طريق برگزاري نمايشگاهها، مراسم، محافل، مسابقات، جشنواره ها و همايشهاي قرآني از ديگر اهداف و برنامه هاي  سازمان دارالقرآن است .

نظارت متمركز و همه جانبه بر چاپ ، نشر و ترجمه قرآن كريم و همچنين صدور مجوز مربوط به اين كار از ديگر فعاليتهاي سازمان داراقرآن الكريم است، در اين بخش از  تا سال گذشته  4635 مجوز چاپ براي 84 ميليون و 395 هزار و 850 جلد قرآن و 2772 مجوز نشر براي انتشار 44 ميليون و 326 هزار و 50 جلد قرآن كريم صادر شده است .

مكانيزه شدن سيستم تصحيح و بررسي قرآنها اقدامي است كه از سوي اين سازمان به منظور سرعت بخشيدن به روند تصحيح قرآنها پيگيري مي شود .

حمايت و پشتيباني از حركتهاي خودجوش مردمي در زمينه نشر و ترويج فرهنگ قرآن كريم، تلاش در جهت هماهنگي و ساماندهي اين حركتها و نظارت هر چه بهتر نسبت به فعاليتهاي قرآني نهادها و تشكلهاي مردمي نيز برنامه و هدف ديگر اين سازمان است .

اين سازمان همچنين 5 همايش ناشرين و خطاطان برگزار كرده كه 4 همايش در تهران و يك همايش نيز در قم برگزار شده است .

برگزاري دوره هاي تذهيب، تصحيح و ترجمه از ديگر فعاليتهاي سازمان دارالقرآن الكريم است .

کد خبر 342284

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha