۳۱ خرداد ۱۳۸۵، ۱۰:۱۶

به مناسبت اول تير سالروز تشكيل سازمان تبليغات اسلامي- 4

مدارس صدرا و اعتلاي فرهنگ ديني

مدارس صدرا و اعتلاي فرهنگ ديني

خبرگزاري مهر - گروه دين و انديشه: گروه برنامه ريزي و توسعه مدارس علوم اسلامي معاونت پژوهشي و آموزشي سازمان تبليغات اسلامي از سال 81 در زمينه تأسيس و راه اندازي مدارس صدرا فعال و در راستاي ايجاد زمينه و بستر مناسب براي تبيين و گسترش مباني و آموزه هاي ديني فعاليت مي كند .

به گزارش خبرنگار مهر، تعليم و تربيت اسلامي ، ايجاد باور و اعتقادات عميق و ريشه اي در نوجوانان در سايه تعاليم قرآن كريم ، ايجاد زمينه و بستر مناسب براي تبيين و گسترش آيه هاي ديني و همچنين پاسخ به نيازهاي نسل تشنه امروز از اهداف مهم طرح تأسيس "مدارس علوم و معارف اسلامي صدرا" است .

دوم آبان ماه  1381 با تأسيس دبيرستان علوم و معارف اسلامي صدرا ، وابسته به سازمان تبليغات اسلامي موافقت شد و سازمان تبليغات اسلامي مطابق مجوز شوراي عالي آموزش و پرورش ، نسبت به راه اندازي مدارس اقدام كرد .

تاكنون بيش از 10 دبيرستان صدرا راه اندازي شده است ، اين مدارس در استانهايي چون اصفهان، آذربايجان شرقي، خوزستان، هرمزگان، گلستان، تهران، كهكيلويه و بوير احمد، خراسان و كرمان قرار دارند .

هدف از تأسيس دبيرستانهاي صدرا در جهت تقويت بنيه علمي و اخلاقي و همچنين رسيدن به توانمندي هاي معنوي ، يعني تربيت نخبگان و كارشناسان حوزه علوم ، معارف و تمدن اسلامي در عرصه فرهنگ ديني، است .

اجراي كارگاه آموزشي مديران مدارس صدرا، برگزاري اردوي سراسري معرفت ويژه دانش آموزان و برگزاري مسابقات فرهنگي از برنامه هايي است كه توسط گروه ريزي و توسعه مدارس علوم اسلامي معاونت پژوهشي و آموزشي سازمان تبليغات اسلامي براي غني سازي فعاليتها انجام مي شود .

برگزاري مسابقات كتابخواني، برگزاري مسابقات قرآن در رشته هاي حفظ، قرائت و مفاهيم قرآن كريم و انتشار سلسله جزوات آشنايي با ائمه معصومين (ع) برنامه هاي ديگري است كه از سوي گروه برنامه ريزي و توسعه مدارس علوم اسلامي (صدرا) معاونت پژوهشي و آموزشي سازمان تبليغات اسلامي در جهت غني تر كردن برنامه هاي آموزش مدارس صدرا انجام مي شود .

کد خبر 342398

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha