۹ تیر ۱۳۸۵، ۱۳:۳۷

نايب رئيس گازپروم اعلام كرد:

تمايل گازپروم براي خريد امتياز خط لوله گاز ايران به ارمنستان

تمايل گازپروم براي خريد امتياز خط لوله گاز ايران به ارمنستان

نايب رئيس شركت گازپروم روسيه از تمايل جدي اين شركت براي خريد خط لوله گاز تحت احداث ايران به ارمنستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي مهر به نقل از ريانووستي، الكساندر ريازانوف نايب رئيس گازپروم گفت:‌ واقعيت اين است كه ما قصد داريم خط لوله گاز ايران به ارمنستان را خريداري كنيم.

وي افزود: اين خط لوله گاز كه ظرفيت حمل سالانه 1.2 ميليارد متر مكعب گاز طبيعي را دارد در سال 2007 به بهره‌برداري خواهد رسيد.

به گفته ريازانوف، ايجاد خطوط لوله جديد همچون خط لوله گاز ايران موجب عرضه مطمئن‌تر انرژي به ارمنستان خواهد شد كه هم‌اكنون عمده گاز طبيعي مورد نياز خود را از گرجستان تامين مي‌كند.

به گزارش مهر، در اوايل سال‌جاري  سخنگوي وزارت انرژي ارمنستان از مذاكرات اين كشور با شركت‌ گازپروم روسيه در رابطه با واگذاري احداث خط لوله گاز ايران به ارمنستان به اين شركت خبر داده بود اما اين خبر بعدا از جانب گازپروم تكذيب شد.

روسيه بزرگترين تامين كننده گاز وارداتي ارمنستان محسوب مي‌شود، اما در حاليكه قيمت گاز وارداتي ايروان از روسيه 56 دلار به ازاي هر هزار متر مكعب بود، از اول آوريل گذشته روسيه قيمت گاز صادراتي خود را دو برابر افزايش داده است و به 110 دلار در هر هزار متر مكعب رسانده است.

پيش از اين مقامات دو كشور ايران و ارمنستان از به بهره‌برداري رسيدن خط لوله گاز 100 مايلي ايران به ارمنستان، كه بر اساس آن طي 20 سال آينده 36 ميليارد متر مكعب گاز به ارمنستان صادر خواهد شد، تا ابتداي سال 2007 خبر داده بودند.

کد خبر 346460

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha