۱۶ تیر ۱۳۸۵، ۱۲:۲۴

با هدف شناخت ريشه هاي تاريخي و فرهنگي ؛

نخستين هم انديشي تاريخ ورزش ايران برگزار مي شود

نخستين هم انديشي تاريخ ورزش ايران برگزار مي شود

آكادمي ملي المپيك و پارالمپيك درنظر دارد با حضور صاحبنظران و پژوهشگران تاريخ و ادبيات و باستان شناسي نخستين هم انديشي تاريخ ورزش ايران را برگزار كند.

به گزارش خبرنگار فرهنگ و ادب مهر، اين همايش با هدف شناخت بيشتر ريشه هاي تاريخي ورزش در رشته هاي باستان شناسي و تاريخ، ادبيات و هنر، مردم شناسي و جامعه شناسي و ... و ايجاد زمينه هاي مناسب جهت ارائه ديدگاه هاي علمي و تبادل نظر پژوهشگران و صاحبنظران اين موضوع برگزار مي شود.

محورهاي سه گانه سمينار ورزش در ايران باستان، ورزش از آغاز اسلام تا صفويه و ورزش از صفويه تا عصر حاضر عنوان شده است. محورهاي پژوهش نيزعبارت اند از : ادبيات ورزش، ورزش هاي زورخانه اي، جايگاه و نقش اخلاق در ورزش، آداب و آئين هاي ورزشي، نقش هنر و زيبايي شناسي و موسيقي در ورزش، نگاره هاي ورزشي در آثار و اشياء و ميراث فرهنگي و ...

چكيده مقالات مي بايست حداكثر در 250 كلمه تا پايان مرداد و اصل مقالات نيز تا پايان شهريورماه 1385 به دبيرخانه همايش واقع در تهران، خيابان ولي عصر، ابتداي بزرگراه نيايش، مجموعه ورزشي انقلاب، آكادمي ملي المپيك و پارالمپيك و يا صندوق پستي 1896 - 11365 ارسال شود. كسب اطلاعات بيشتر درباره اين همايش با مراجعه به سايت www.olympicacademy.ir امكان پذير است.

لازم به گفتن است اعضاي هيات علمي گروه تاريخ اين هم انديشي را افرادي چون دكتر زهره زرشناس، دكتر رياضي، دكتر ناصر تكميل همايون، دكتر حسن باستاني راد، پريسا مهدي زاده و دكتر ميرشكرايي تشكيل مي دهند.

کد خبر 349400

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha