۲۰ تیر ۱۳۸۵، ۱۱:۵۳

نشست مشترك سازمان كنفرانس اسلامي و سازمان ملل متحد برگزار مي شود

نشست مشترك سازمان كنفرانس اسلامي و سازمان ملل متحد به منظور بررسي همكاريهاي دو جانبه از امروز 20 تير در رباط پايتخت مغرب آغاز و تا دو روز ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از نسيج، اين نشست در چارچوب همكاريهاي دوجانبه ميان سازمان كنفرانس اسلامي و سازمان ملل متحد در زمينه مسائل مشترك و مهم برگزار مي شود.

هدف از برگزاري اين نشست دو روزه بررسي راههاي همكاري در مسائل سياسي و توسعه گرايانه است كه مسائلي چون پيشگيري از بحران، رفع درگيري، مبارزه با ارعاب ، بيداري در مورد حقوق بشر، اشاعه فرهنگ صلح و گفتگوي تمدنها مورد بحث قرار مي گيرد.

در اين نشست مسئولان 13 شورا و مؤسسه وابسته به سازمان كنفرانس اسلامي چون سازمان تربيت و علوم و فرهنگ اسلامي( آيسيسكو)، مركز مطالعات تاريخ، هنر و فرهنگ اسلامي( ارسيكا)، بانك گسترش اسلامي، اتاق تجارت و صنعت اسلامي، مجمع گفتگو و همكاري سازمان كنفرانس اسلامي و فدراسيون جهاني مدارس اسلامي حضور خواهند داشت.

از سوي سازمان ملل متحد نيز 15 شورا و مؤسسه بين المللي وابسته به اين سازمان چون نماينده امور پناهندگان در سازمان ملل، نماينده برنامه هاي توسعه گرايانه سازمان ملل، سازمان تربيت و علوم وفرهنگ سازمان ملل( يونسكو) و سازمان بين المللي كار در آن حضور خواهند داشت.

طي اين نشست نتايج همكاريهاي دو سازمان از ژوئيه سال 2004 تا ژوئن امسال بررسي و افقهاي همكاري طي دو سال آينده در زمينه گسترش علوم و تكنولوژي، تجارت و توسعه، حمايت از ميراثهاي جهاني، گفتگوي بين تمدنها و فرهنگها با در نظر گرفتن تنوع و تعدد فرهنگي، آموزش و از بين بردن بي سوادي مورد بررسي قرار خواهند گرفت.

اين نشست دوره اي هر دو سال يكبار در وين مقر سازمان ملل متحد برگزار مي شود كه امسال براي اولين بار در خارج از مقر اصلي خود و در رباط پايتخت مغرب و مقر سازمان تربيت و علوم و فرهنگي اسلامي ( آيسيسكو) برگزار مي شود.

کد خبر 351344

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha