۲۵ بهمن ۱۳۹۴، ۱۸:۵۳

با حضور معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورا؛

سامانه امور قراردادها رونمایی شد/تاکید بر سلامت اداری

سامانه امور قراردادها رونمایی شد/تاکید بر سلامت اداری

با حضور جمعی از مدیران شهرداری تهران، سامانه جامع امور قرارداد ها و در فاز اول در مناطق ۴ و ۱۶ رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، ناصر امانی معاون شهردار تهران، در این جلسه ضمن تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، بهره برداری از سامانه امور قرارداد ها در این ایام را مبارک و میمون دانست.  

وی اجرای پروژه سامانه امور قراردادها را حاصل تعامل و رابطه نزدیک بین معاونت های برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورا و مالی و اقتصاد شهری دانست و از هماهنگی و همکاری واحد های تابعه دو معاونت تقدیر کرد و گفت:  تعامل، همکاری و هماهنگی بین واحد ها همواره مورد تاکید شهردار تهران بوده است.

معاون شهردار تهران به تشکیل کمیسیون برنامه و بودجه که به تدبیر شهردار تهران تشکیل شد اشاره و این کمیسیون را بستری مناسب برای هماهنگی و همکاری بین معاونت ها دانست و ادامه داد: به دنبال این هستیم که در سال آینده این کمیسیون را در مناطق نیز تشکیل دهیم.

معاون برنامه ریزی با اظهار رضایت از عملکرد معاونت های برنامه ریزی و مالی و اقتصاد شهری در راه اندازی سامانه امور قراردادها خواستار آن شد که معاونتها همچنان در عمل به وظيفه و نقش خود یعنی سياست گذاري، تدوین استراتژي، نظارت و برنامه ريزي است همت گماشته و خود را درگیر كار حوزه هاي اجرايي کنند.

وی راه اندازی سامانه امور قراردادها را در جهت ارتقا سلامت اداري و ايجاد شفافيت و يكي از مطالبات از شهرداري تهران دانست كه ميتواند و بايد زمينه اتصال سازمان به سامانه مناقصه ها و مزايده هاي كل كشور باشد.

امانی همچنين به بودجه سال ۹۵ اشاره كرد و گفت: در راستاي شفاف سازي لايحه بودجه همزمان با تقديم به شورا، آن را در اختيار رسانه ها نيز قرار داديم.

معاون برنامه ريزي، توسعه شهري و امور شورا به حسابرسي هاي سال ۹۴ از سازمان ها و شركتهاي تابعه شهرداري تهران نيز اشاره كرد و گفت: بعضي از دوستان معتقدند كه حسابرسي شفافيت نيست، بنده معتقدم حسابرسي يكي از مظاهر شفافيت است كه امسال براي اولين بار در شهرداري تهران صورت پذيرفت و جزئيات آن در اختيار رسانه ها نيز قرار گرفت.

ناصر اماني در عین حال به ارزيابي جامعه حسابداران رسمي كشور اشاره و برخی تحلیل های رسانه ای در این خصوص را غير حرفه ای دانست.

پس از سخنان معاون برنامه ريزي، توسعه شهري و امور شورا، گودرزي معاون مالي و اقتصاد شهري هم در سخنان كوتاهي با اشاره به اينكه امور قراردادها، مناقصه ها و مزايده ها يك مقدم و یک ماخر دارد، توجه حاضرين در جلسه را به مقدمات هر قراردادي جلب كرد و گفت: اشكالات و ايرادات در برخي قراردادهايي كه موجب تضييع حقوق شهرداري تهران گرديده عموما به عدم توجه در مقدمات يك قرارداد از جمله تسلط كافي بر اطلاعات مورد نياز در عقد قرارداد و اشرافيت به روند و فرآيند تنظيم قرارداد است، بر مي گردد.

لازم به ذکر است، در ابتدای این جلسه صدر مدیرکل ارزیابی عملکرد و بهبود مدیریت معاونت برنامه ریزی رویکرد شهرداری تهران را یکپارچه سازی سیستم های اطلاعاتی و سامانه های کارکردی شهرداری تهران اعلام و اقدامات صورت پذیرفته در این حوزه را مثبت ارزیابی کرد.

وی سپس با اشاره به پیچیدگی ها و اهمیت فرآیند های مرتبط با امور قرارداد ها، مزایده ها و مناقصه ها، از کار پنجساله در جهت راه اندازی سامانه امور قرارداد ها و بازنگری های متعدد کارشناسی و مدیریتی سامانه توسط مدیران حوزه های برنامه ریزی و مالی و اقتصاد شهری سخن گفت. صدر این سامانه را حاصل تلاش معاونت های برنامه ریزی و مالی و اقتصاد شهری دانست که با محوریت اجرایی سازمان فن آوری اطلاعات و ارتباطات صورت پذیرفته است.

پس از سخنان صدر، قائمی مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران از اجرای کار در چهار مرحله تدوین استراتژی، طراحی، عملیاتی سازی و انتقال به محیط کار سخن گفت و مرحله تکمیلی این چهار مرحله که بهبود مستمر هر از یک مراحل بود را دستور کار اجرایی سازمان تحت مدیریتش اعلام کرد.

در این جلسه همچنین میرزاقلی شهردار منطقه ۱۶ گزارشی از روند پیاده سازی سامانه در منطقه را ارائه نمود.

کد خبر 3556905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha