۲۶ بهمن ۱۳۹۴، ۱۰:۰۵

امیر کاستاریکا رییس هیات داوران جشنواره فیلم شانگهای شد

امیر کاستاریکا رییس هیات داوران جشنواره فیلم شانگهای شد

کارگردان سرشناس بوسنیایی برای ریاست گروه داوری یکی از پرمخاطب‌ترین جشنواره‌های آسیایی انتخاب شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسکرین دیلی، امیر کاستاریکا فیلمساز بوسنیایی به عنوان رییس گروه داوران برای انتخاب برنده جایزه جام طلای جشنواره بین‌المللی فیلم شانگهای انتخاب شد. این جشنواره از ۱۱ تا ۱۹ ژوئن برگزار می‌شود.

کاستاریکا نخل طلای کن را دوبار به خانه برده که یکی برای «وقتی بابا برای ماموریت رفته بود» در سال ۱۹۸۵ و بار دیگر برای «زیر زمین» در سال ۱۹۹۵ بود.

جشنواره امسال شانگهای همچنین برنامه ویژه‌ای برای نمایش آثار شکسپیر برگزار می‌کند که با همکاری موسسه فیلم بریتانیا و شواری بریتانیا ترتیب داده شده است. ایان مک‌کلن نیز در این جشنواره شرکت می‌کند و در نشستی که ۱۲ ژوئن برای بحث و بررسی فیلم «ریچارد سوم» ساخته سال ۱۹۹۵ ترتیب داده شده، شرکت می‌کند. این فیلم را ریچارد لانکرین کارگردانی کرده است.

جشنواره فیلم شانگهای همچنین با همکاری با جشنواره بین‌المللی فیلم توکیو و جشنواره بین‌المللی فیلم بوسان برنامه‌های مشترکی تدارک دیده است. در این زمینه دیشب در جشنواره فیلم برلین یوسوشی شینا رییس جشنواره توکیو گفت: سال ۲۰۱۵ این جشنواره سه فیلم بلند چینی را در جشنواره توکیو به نمایش درآورد و این دو جشنواره امسال تلاش بیشتری دارند تا با همکاری هم صنعت سینمای آسیا را ارتقا دهند.

سال پیش بیش از ۳۰۰ هزار نفر به تماشای فیلم‌های ارایه شده در جشنواره فیلم شانگهای نشستند و فروش باکس آفیس آن نزدیک به ۲.۷ میلیون دلار بود. جکی چان و رزاموند پایک از جمله مهمانان سال پیش این جشنواره بودند.

کاستاریکا تاکنون ۸ فیلم بلند ساخته و در میان جوایزش می‌توان به خرس نقره‌ای برلین برای فیلم «رویای آریزونا» نیز اشاره کرد.

کد خبر 3557205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha