۲۶ بهمن ۱۳۹۴، ۲۰:۲۷

معاون عمرانی استاندار خوزستان عنوان کرد:

پساب حوضچه های پرورش ماهی کابوس رودخانه های خوزستان شده است

پساب حوضچه های پرورش ماهی کابوس رودخانه های خوزستان شده است

اهواز- معاون عمرانی استاندار خوزستان، پساب خروجی حوضچه های پرورش ماهی غیرمجاز را تهدید و کابوسی جدی برای زندگی مردم و منابع آبی این استان برشمرد.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد سیاحی شامگاه دوشنبه در نخستین نشست کارگروه احداث بازارچه های مدرن عرضه محصولات آبزی پروری اظهار کرد: احداث یا ایجاد حوضچه های پرورش ماهی به صورت غیر مجاز با توسل به بهانه هایی نظیر اشتغالزایی و ایجاد ارزش افزوده اقتصادی تخلف کاملا آشکار است و هیچگونه توجیهی ندارد.

وی افزود: ایجاد اشتغال با ملزومات قانونی باید محقق شود و هر چه ضربه خوردیم از صنایعی بود که الزامات زیست محیطی را رعایت نکردند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان با بیان اینکه ارزش افزوده و اشتغالزایی زمانی ارزشمند است که زندگی عادی مردم را دچار مشکل نکند، تصریح کرد: تغییر کاربری خودسرانه اراضی  کشاورزی غیر قانونی است و باید جلوی آن گرفته شود. متأسفانه پساب خروجی حوضچه های غیرمجاز پروش ماهی یکی از مشکلات جدی است که باید آن را به صورت ویژه مورد رسیدگی قرار داد.

لزوم ساماندهی حوضچه های پرورش ماهی غیرمجاز

سیاحی بیان کرد: قبل از اینکه به بحث بازارچه های مدرن عرضه محصولات آبزی پروری بپردازیم باید وضعیت فعلی حوضچه های پرورش ماهی غیرمجاز را ساماندهی کنیم چون وضعیت مناسبی نیست و بر اساس الزامات بهداشتی بایستی با آنها برخورد شود.

وی با اشاره به اینکه باید به وضعیت عرضه محصولات شیلاتی و آبزی پروری باید در سطح شهرها رسیدگی جدی شود، عنوان کرد: بدعت بسیار بدی که وجود دارد عرضه ماهی در فضای آزاد است که واقعا صورت خوشی ندارد و چندش آور است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان ادامه داد: می خواهیم  سرانه مصرف محصولات آبزیان را در استان بالا ببریم ولی در کنار کمیت، مسئله کیفیت و صادرات آبزیان بسیار مهم است.

سیاحی یادآور شد: وضعیت بازارچه های مدرن عرضه محصولات شیلاتی باید حتما به صورت جدی و اساسی پیگیری شود و بهره برداری آنها هم باید به بخش خصوصی واگذار شود زیرا بخش خصوصی می داند سودش در حفظ کیفیت و تولید بهینه است.  

لزوم تدوین طرح جامع بازارچه های آبزی پرروری

وی با اشاره به اینکه دستورالعمل های سرمایه گذاری باید شفاف باشد گفت: در شهرها برای مکان نمایی بازارچه ها باید اولویت بندی کرد و ما همه امکانات را برای حضور بخش خصوصی بسیج می کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان یادآور شد: طرح جامع بازارچه های مدرن عرضه محصولات آبزی پرروری باید تدوین شود و در کارگروه باید بر آن نظارت جدی و اساسی کرد.

سیاحی با بیان اینکه از ظرفیت تالاب ها و رودخانه ها باید به نحو مطلوبی برای پرورش آبزیان و ماهی در قفس استفاده کرد، یادآور شد: پرورش ماهی در قفس یک برند در دنیا است و روی این موضوعات حساس هستیم به این دلیل که این ظرفیت باید بهتر ایجاد شود تا مردم استان از آن لذت ببرند.

به گزارش خبرنگار مهر، قرار بود به دلیل اهمیت این نشست، فرمانداران شهرهای مرتبط حضور داشته باشند که غیبت آنها در این جلسه باعث انتقاد معاون عمرانی استاندار خوزستان شد.

کد خبر 3557849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha