۲۸ بهمن ۱۳۹۴، ۸:۵۸

مدیرکل صادرات صنایع دستی کشور:

زیورآلات دست‌ساز ایرانی، قابلیت حضور در بازار جهانی را دارند

زیورآلات دست‌ساز ایرانی، قابلیت حضور در بازار جهانی را دارند

مدیرکل صادرات صنایع دستی از حضور زیورآلات سنتی در نمایشگاه طلا و جواهر خبر داد و افزود: هدف، نمایش زیبایی‌ و قابلیت زیورآلات دست‌ساز در برابر صنعتی و رقابت در بازار جهانی بود.

پویا محمودیان در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: در هشتمین نمایشگاه بین المللی صنعت طلا، جواهر، نقره و سنگ‌های قیمتی و ماشین آلات وابسته که از ۲۷ تا ۳۰ بهمن ۱۳۹۴ در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می‌شود، هنرمندان فعال در حوزه زیورآلات سنتی و دست‌ساز هم حضور دارند.

مدیرکل صادرات صنایع دستی کشور در ارتباط با حضور زیوآلات سنتی در این نمایشگاه گفت: بر اساس رایزنی‌هایی که از ابتدای پاییز امسال صورت دادیم، مقرر شد که دراین دوره از نمایشگاه بخش ویژه‌ای به هنرمندان و تولیدکنندگان زیوآلات سنتی اختصاص پیدا کند.

محمودیان در ادامه گفت: هزینه این فضای اختصاصی را معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور پرداخته و غرفه‌ها به صورت رایگان در اختیار هنرمندان قرار می‌گیرد. هنرمندانی از استان‌های البرز، خراسان رضوی، تهران و زنجان در آن حضور خواهند داشت.

او هدف از این حضور را معرفی ظرفیت‌های اقتصادی زیورآلات سنتی ایران دانست و بیان کرد: هدف ما از شرکت در این نمایشگاه بین‌المللی، قرار دادن زیورآلات سنتی و ساخته دست هنرمندان کشورمان در کنار زیوآلات صنعتی و ماشین ساز بود تا ظرافت های زیبایی شناسانه آنها به خوبی نشان داده شود.

محمودیان با اشاره به این‌که زیورآلات دست‌ساز ایرانی، قابلیت حضور در بازار جهانی را دارند گفت: ما در تلاشیم تا از قابلیت‌های زیورآلات دست‌ساز ایران برای حضور در بازارهای جهانی استفاده کنیم و همچنین ایجاد فرصتی برای فعالان این حوزه تا در برابر مخاطبان بین‌المللی قرار گیرند و فرصت لازم برای ایجاد ارتباط و حضور در عرصه های بین المللی داشته باشند.

مدیرکل دفتر صادرات صنایع دستی با اشاره به برنامه‌های معاونت صنایع دستی در بخش زیورآلات و سنگ‌های قیمتی در کشور بیان کرد: از اهداف و برنامه های کلان ما در این حوزه می توان به منسجم کردن تجارت سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی و تلاش برای تشکیل شورای عالی گوهر ایران اشاره کرد. همچنین شناخت بازارهای جهانی و کسب سهم بیشتری از گردش مالی این حوزه برای هنرمندان و فعالان صنایع دستی ایران از دیگر برنامه‌های و اهداف معاونت صنایع دستی کشور است.

 هشتمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت طلا، جواهر، نقره و سنگ های قیمتی و ماشین آلات وابسته از ۲۷ لغایت ۳۰ بهمن ۱۳۹۴ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران سالن‌های ۸ و ۹ برگزار خواهد شد.

کد خبر 3558473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha