۲۷ بهمن ۱۳۹۴، ۱۴:۲۹

فرماندار سمنان:

فرآیند آموزش مرحله دوم مجریان انتخابات در سمنان تکمیل شد

فرآیند آموزش مرحله دوم مجریان انتخابات در سمنان تکمیل شد

سمنان - فرماندار سمنان ضمن اشاره به تکمیل فرایند آموزش مرحله دوم مجریان انتخابات در این شهرستان، گفت: دستور العمل برگزاری انتخابات هفتم اسفندماه آموزش داده شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدعباس دانایی صبح سه شنبه در دومین دوره آموزشی نمایندگان فرمانداری سمنان و مجریان انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری به میزبانی سالن اجتماعات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این شهرستان، با اشاره به نقش ویژه مجریان و نمایندگان فرمانداری در برگزاری انتخابات سالم، ابراز داشت: قانون ملاک عمل همه مجریان و نمایندگان فرمانداری در برگزاری انتخابات پرشور هفتم اسفندماه خواهد بود.

وی افزود: دومین دوره آموزشی رابطان فرمانداری و مجریان انتخابات با حضور ۲۰۰نفر در حوزه انتخابیه سمنان با طرح موضوعاتی از جمله قوانین و مقررات مربوط به رای گیری به خوبی برگزار شد لذا امروز می توان گفت همه شرایط برای برگزاری انتخاباتی ویژه، مناسب و با حضور حداکثری مردم مهیا است.

شرایط برای انتخابات هفتم اسفندماه آماده است

فرماندار سمنان درباره موضوعات مطروحه در دومین دوره آموزشی رابطان فرمانداری در انتخابات هفتم اسفندماه، گفت: در این دوره آموزشی فرآیند برگزاري انتخابات اعم از وظایف قانونی نمایندگان فرماندار، بازرسان، صندوق داران و مجریان در شعب اخذ رای در چهار بخش ویژه شامل قبل از روز اخذ رأي، حداقل یک ساعت پیش از شروع اخذ رأي، حین رای گیری و بعد از اتمام زمان اخذ رأي تقسیم و آموزش داده شد.

دانایی افزود: چگونگی تکمیل فرم انتخابات مجلس و خبرگان رهبری، مراحل انجام  پلمپ صندوق های رای و هدایت مردم از جمله موارد دیگری است که به مجریان انتخابات و نمایندگان فرمانداری سمنان آموزش داده شد.

وی رعایت کامل فرآیندهای قانونی در برگزاری انتخابات توسط نمایندگان فرماندار را لازمه انتخابات سالم وشفاف دانست و افزود: با برگزاری یک انتخابات سالم و به دور از حاشیه می توان انتظار حضور و مشارکت حداکثری مردم را فراهم آورد.

انتخابات نماد مردم سالاری دینی

رئیس ستاد انتخابات شهرستان سمنان نیز در این دوره آموزشی، با بیان اینکه انتخابات به عنوان یکی از مهمترین مصادیق مردم سالاری دینی است، گفت: انتخابات یکی از دستاورد های انقلاب اسلامی است که نماد مشارکت مردم در اداره جامعه و تعیین سرنوشت خود محسوب می شود.

رمضانعلی نوچه ناسار با بیان اینکه انتخابات یکی  از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، ابراز داشت: نمایندگان فرماندار و مجریان می بایست نسبت به تمام موارد در شعبه اخذ رای در روز انتخابات تسلط کافی داشته باشند.

وی افزود: هماهنگی نمایندگان فرماندار با هیئت بازرسی و هیئت نظارت، محافظان و اعضای شعبه لازمه تسهیل در روند فرآیندهای اجرایی شعبات اخذ رای است همچنین باید تاکید کرد که نمایندگان فرماندار در صورت هرگونه مشاهده جرایم و تخلفات انتخاباتی مراتب را به ستاد انتخابات و هیات اجرایی در میان گذاشته تا هیئت اجرایی نسبت به تصمیم سازی لازم بر اساس قانون اقدام لازم را به عمل آورد.

ارائه آموزش های تکمیلی در هفته آینده تا قبل از برگزاری انتخابات با هماهنگی کمیته آموزش ستاد انتخابات شهرستان سمنان برگزار خواهد شد.

کد خبر 3558558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha