۲۸ بهمن ۱۳۹۴، ۱۶:۳۷

معاون استاندار بوشهر:

بوشهر جذاب‌ترین ظرفیت‌ها را برای جذب گردشگر در کشور دارد

بوشهر جذاب‌ترین ظرفیت‌ها را برای جذب گردشگر در کشور دارد

بوشهر - معاون امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: بوشهر جذاب‌ترین ظرفیت‌ها را برای جذب گردشگر در کشور دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری بوشهر، سید محمدحسن باستی در نشست شواری ساماندهی سواحل ضمن اشاره به مصوبات کمیته ساماندهی سواحل به عنوان تسریع و هماهنگ‌کننده صدور مجوزها و نظارت بر اجرای پروژه‌های ساحلی در استان اظهار داشت: بوشهر با دارا بودن طول زیاد همجواری با ساحل زیبای خلیج فارس، جذاب‌ترین ظرفیت برای جذب گردشگر را در کشور داراست.

وی با تاکید بر تهیه طرح جامع ساماندهی سواحل استان گفت: برخورد سلیقه‌ای شهرداران و شوراها در شهرهای مختلف استان با اجرای طرح‌های ساحلی نتیجه عدم تهیه طرح جامعه ساماندهی سواحل استان است.

باستی وجود متولیان و متصدیان در امور اجرای پروژه‌های ساحلی و ساخت و ساز در کرانه دریا در استان را چالش برانگیز دانست و تصریح کرد: اخذ مجوز از چندین متولی در ساحل توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی و یا دولتی اجرای طرح‌های ساحلی را با مدت زمان و فرسایش و رکود مواجه کرده است.

وی علاوه بر فرسایشی و زمان بر بودن اخذ مجوز از سازمان‌های مختلف توسط سرمایه‌گذار در سواحل، وجود تعارض میان دستگاه‌های متولی را غیرقابل قبول دانست و گفت: شهرداری‌های شهرهای ساحلی مکانیزمی را تهیه کنند که بخش خصوصی در سرمایه‌گذاری برای اجرای پروژه‌های ساحلی در پروسه اداری سردرگم و منصرف نشوند.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر با تاکید بر تعیین تکلیف حریم ساحل دریا توسط سازمان منابع طبیعی بیان کرد: در استان بوشهر به عنوان پایلوت سواحل شکور نقشه کاداستر حریم ۶۰ متری دریا در تمام نقاط ساحلی استان توسط سازمان منابع طبیعی تهیه و در اختیار دستگاه‌های اجرای قرار می‌گیرد.

وی زمین‌خواری را تهدیدی برای سرمایه ملی دانست و بیان داشت: در خارج از شهرها در حریم ۶۰ متری سواحل با پدیده زمین‌خواری برخورد قاطعی نشده است.

باستی با تاکید بر تسریع در تهیه کاداستر حریم ۶۰ متری دریا در سواحل و تهیه طرح جامع ساماندهی استان افزود: اجرای پروژه‌های توسعه‌ای استان در انتظار تعیین حریم سواحل است.

وی گفت: دهیاری‌ها و شهرداری‌ها حق خرید و فروش و یا تصرف غیرقانونی و بدون مجوز زمین در حریم ۶۰ متری سواحل دریا را ندارند.

کد خبر 3559684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha