۱ اسفند ۱۳۹۴، ۹:۲۹

نایب رئیس هیئت شمشیر بازی خراسان شمالی:

پشتوانه شمشیر بازی خراسان شمالی با بی مهری مسئولان کمرنگ نشود

پشتوانه شمشیر بازی خراسان شمالی با بی مهری مسئولان کمرنگ نشود

بجنورد- نایب رئیس هیئت شمشیر بازی خراسان شمالی گفت: پشتوانه شمشیر بازی خراسان شمالی نباید با بی مهری مسئولان کمرنگ و رشد و ارتقاء آن به رغم کسب عناوین مختلف کشوری، متوقف شود.

هدی شیردل در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: شمشیر بازی رشته ورزشی پر تحرک و خوبی است و با توجه به  مدال آوری های خوبی که در مسابقات دارد می‌تواند جایگاه خراسان شمالی را بالا ببرد و بر همین اساس استارت این ورزش در استان از سال ۱۳۹۰ زده شد، که این رشته هم اکنون در دو بخش بانوان و آقایان فعالیت قابل قبولی داشته، هر چند  استاندارد نبودن سالن از نگرانی و دغدغه‌های ورزشکاران این رشته ورزشی است.

شیردل اظهار کرد: خراسان شمالی نسبت به استان‌های همجوار همچون خراسان رضوی که از سال  ۱۳۷۱ اولین مدرسه شمشیربازی کشور را در مشهد بهره برداری کرد، در این چند سال رشد خوبی داشته که کسب مقام سوم تیمی کشور نوجوانان  استان در اسلحه فلوره، یک عنوان نایب قهرمانی و یک عنوان سومی توسط نونهالان استان در رقابت‌های کشوری و سه مقام نایب قهرمانی و دو مقام سومی در رده سنی نونهالان در سال‌های اخیر بیانگر این مطلب است.

وی تصریح کرد:  استعدادیابی در نونهالان مدت‌ها است در دستور کار هیئت قرار گرفته و نونهالان قوی در شمشیربازی می‌تواند پشتوانه‌های تیم نوجوانان و جوانان در آینده برای این استان باشد، اما بی مهری‌های مسئولان نباید سبب شود تا روند رو به رشد این هیئت کند و یا متوقف شود.

وی بیان کرد: بی مهری‌ها نباید به جایی برسد که پس از بازگشت قهرمانان کشوری این رشته که به تازگی از این رقابت‌ها به استان بازگشته‌اند، از آنان تقدیری نشود و اگر بخواهیم این رشته ورزشی را به جایگاه واقعی خود برسانیم می‌بایست حمایت اداره کل ورزش و جوانان استان در کنار تلاش مستمر هیئت و مربیان و ورزشکاران شکل بگیرد.

الناز احدی نیز که از سال‌های اولیه شکل گیری هیئت به عنوان مربی مشغول فعالیت در رشته شمشیربازی است، به خبرنگارمهر گفت: تعداد مربیان و وضعیت ورزشکاران رشته شمشیربازی در استان در حد قابل قبولی است به طوریکه این فعالیت‌ها در استعدادیابی نونهالان بسیار پر رنگ بوده و سبب خواهد شد تا شاهد آینده خوبی برای این رشته ورزشی باشیم.

احدی اظهار کرد: برگزاری کلاس‌های ارتقاء درجه مربیان و همچنین کلاس‌های داوری توسط هیئت یک ضرورت است، چرا که رشته شمشیربازی و رشد آن نیاز به اطلاعات روز دنیا و برقراری ارتباط با ورزشکاران این رشته دارد.

وی افزود : موفقیت‌های ورزشکاران این رشته در کمتر پنج سال فعالیت هیئت خود باید به تنهایی توجه مسئولان را به حمایت از این رشته که سال گذشته جزو ده هیئت برتر استان شد، جلب کند و این بی مهری‌ها سبب نشود که هیئت‌ها نیز از رسالت خود در تربیت ورزشکاران، مربیان و داوران و رشد ورزش در این استان مایوس شوند.

کد خبر 3561033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha