«فدریکا موگرینی»:

اتحادیه اروپا بدون موافقت دولت لیبی علیه داعش اقدام نخواهد کرد

اتحادیه اروپا بدون موافقت دولت لیبی علیه داعش اقدام نخواهد کرد

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اقدام نظامی این اتحادیه علیه نیروهای داعش مستقر در لیبی را به ارائه درخواست از سوی دولت طرابلس منوط کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در گفتگو با روزنامه فرانسوی «ژورنال دو دیمانش» اعلام کرد که این اتحادیه تنها زمانی حاضر به مبارزه با نیروهای داعش مستقر در لیبی خواهد بود که در خواست رسمی را از سوی دولت مشروع این کشور جنگ زده دریافت کند.

وی در این باره گفت: شکست داعش تنها از راه توسل به دولت مشروع لیبی حاصل می شود؛ دولتی که مسئول تامین امنیت خود است.

گروه تروریستی داعش به دنبال خلاء قدرت ناشی از سقوط دیکتاتوری «معمر قذافی» و شروع جنگ داخلی در این کشور ریشه گرفت.

اظهارات موگرینی در حالی بیان می شود که اقدام روز جمعه نیروهای آمریکایی به بمباران مواضع داعش در شهر «صبراته» لیبی آن هم بدون هماهنگی با دولت طرابلس از سوی مقامات این کشور محکوم شد.

گفتنی است در حملات روز جمعه نیروهای آمریکایی به مقر تروریست های داعش در لیبی ۴۳ نفر کشته شدند که به گفته وزارت خارجه صربستان، دو کارمند ربوده شده سفارت این کشور در لیبی، که از ماه نوامبر سال گذشته میلادی در دستان داعش اسیر بودند نیز جزو کشته شدگان این حمله هستند.

به ادعای مقامات آمریکایی، این کمپ که در شهر صبراته کشور لیبی قرار دارد، محل اقامت و تمرین حدود ۶۰ نیروی داعش بوده که از این میان می توان به «نور الدین چوچان»، مظنون اصلی حمله به توریست های تونسی اشاره کرد.

کد خبر 3562078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha