۲ اسفند ۱۳۹۴، ۱۸:۳۲

فرمانده سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی:

مجلس شورای اسلامی اصلی‌ترین جایگاه مقابله با نفوذ دشمن است

مجلس شورای اسلامی اصلی‌ترین جایگاه مقابله با نفوذ دشمن است

بجنورد - فرمانده سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی گفت: شرکت در انتخابات در برهه کنونی، یک اصل و انتخاب درست و اصلح هم به عنوان یک مسئله مهم است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی، سردار مرتضوی امروز در همایش  حماسه حضور در جمع پاسداران و بسیجیان و پیشکسوتان جهاد و شهادت شهرستان شیروان گفت: کسانی که به دنبال مسائل ملی و میهنی هستند می‌دانند که نقش ولایت چه جایگاه با عظمتی را دارا است.

وی با بیان اینکه بر اساس آموزه‌های دینی، کلام ولایت سطح چهارم کلام وحی است، گفت: امام صادق (ع) می‌فرمایند که اگر کسی کلام ولایت فقیه را منکر شود حتما کافر خواهد بود.

سردار مرتضوی پرداختن به دو اصل قرآنی برائت و ولایت را به عنوان مهم‌ترین مقتضیات جمهوری اسلامی یاد کرد و از آن به عنوان تولی و تبری نام برد.

فرمانده سپاه حضرت جواد الائمه (ع) خراسان شمالی با بیان اینکه  امام راحل پنج مرحله را در جهت رشد و تکامل جامعه اسلامی طراحی کرده است افزود: اولین مرحله پیروزی انقلاب اسلامی بود که در ۲۲ بهمن ۵۷ بعد از سال‌ها تلاش و ایستادگی همه گذشتگان، پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی محقق شد.

سردار مرتضوی گفت: تکامل اسلامی نظام اسلامی در ۱۲ فروردین سال ۵۸ با مدیریت و درایت راهبردی امام راحل (ره) و همدلی و همراهی مردم محقق شد.

وی رشد و تکامل جامعه اسلامی را در اسلامی شدن دستگاه‌های اجرایی انقلاب و اسلامی شدن آحاد جامعه دانست و افزود: تشکیل تمدن بزرگ اسلامی و حکومت جهانی امام زمان (عج) نیز نیازمند آن است.

سردار مرتضوی افزود: برای کامل شدن جامعه اسلامی راه درازی را در پیش داریم چراکه هنوز بعضی از دستگاه‌ها هیچ اقدامی در راستای اسلامی شدن انجام نداده‌اند و فقط پسوند اسلامی را به آخر نام اداره یا سازمان خود افزوده‌اند.

وی گفت: بزرگ‌ترین خطری که این انقلاب با آن مواجه است و اگر به درستی مدیریت نشود باعث انحراف و شکست خواهد شد، بحث نفوذ است.

سردار مرتضوی افزود: نفوذ اصلی‌ترین پدیده‌ای است که می‌تواند مسیر انقلاب را منحرف و آن را به شکست منجر کند.

وی تصریح کرد: چهار انقلاب بزرگ در جهان بوده است که به واسطه نفوذ منجر به شکست شده است که اولین انقلاب، انقلاب حضرت موسی بوده که عامل نفوذی آن سامری بود و باعث تغییر سرنوشت گردید و امروز پس از گذشت سه هزار سال هنوز موفق نشده اند تا آن را به حالت قبل برگردانند.

وی گفت: انقلاب پیامبر اکرم(ص) نیز به علت نفوذ دشمنان به شکست انجامید و همچنین انقلاب مشروطیت که خیلی بزرگ نبود اما می‌توانست شروع خوبی باشد نیز به دلیل نفوذ دشمنان شکست خورد.

سردار مرتضوی اظهار کرد: انقلاب شوروی که ابر قدرت بود و بزرگ‌ترین ارتش جهان و قلمرو را دارا بود نیز به واسطه نفوذ به شکست منتهی شد.

فرمانده سپاه حضرت جواد الائمه (ع) خراسان شمالی افزود: دغدغه ولی امر مسلمین که مرتب بحث نفوذ را بیان می‌کنند به همان خاطر است، اما بعضی خواص آن را درک نمی‌کنند و جدا از اینکه آن را نمی‌فهمند، موضع گیری هم می‌کنند و این خطر امروز هم ادامه دارد.

سردار مرتضوی تاکید کرد: اصلی‌ترین مکانی که می‌تواند در مقابل بحث نفوذ در این شرایط حساس کنونی ایستادگی کند مجلس شورای اسلامی است و هیچ سازمان و ارگان دیگری نمی‌تواند به اندازه آن در مقابل نفوذ بایستد.

وی افزود:  این مسئله شاید بعضی را متوجه کند که چرا امام راحل می‌فرمودند مجلس در راس همه امور است.

سردار مرتضوی ادامه داد: در مجلس نه تنها قوانین وضع می‌شوند بلکه این مجلس است که دستگاه اجرایی را برای اجرای قوانین تایید می‌کند و بر اجرای درست قوانین نظارت می‌کند.

وی با اشاره به فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب گفت: محور اول سخنان ایشان تعیین تکلیف برای مردم در حفظ انقلاب اسلامی در برابر هجمه دشمنان در زمان حساس کنونی است.

فرمانده سپاه جوادالائمه(ع) با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری گفت: فرامین و صحبت‌های مقام معظم رهبری در رابطه با اهمیت ماندگاری انقلاب اسلامی است.

سردار مرتضوی گفت: مقام معظم رهبری می‌فرمایند: همت دشمن برای از بین بردن ماندگاری انقلاب اسلامی به کار گرفته شده است و از آن سو هم همت ما باید این باشد که این ماندگاری را افزایش بدهیم.

وی تاکید کرد: تشکیل گروه‌های تکفیری در شرق و در غرب کشور ما همه برای این است که این انقلاب را از بین ببرند، این ماندگاری را که برای آن‌ها بسیار بهت‌آور و سخت دردآور است، از بین ببرند و هر روز هم یک ابتکار جدیدی درست می‌کنند.

کد خبر 3562554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha