۳ اسفند ۱۳۹۴، ۷:۴۹

رئیس و دبیر فدراسیون ژیمناستیک کشور:

توسعه قهرمانی در رشته ژیمناستیک در گرو توجه به رشته‌های پایه است

توسعه قهرمانی در رشته ژیمناستیک در گرو توجه به رشته‌های پایه است

بجنورد – رئیس و دبیر فدراسیون ژیمناستیک کشور گفت: توسعه قهرمانی دررشته ژیمناستیک در گرو توجه ویژه به رشته‌های پایه است.

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر درویش زاده شب گذشته در جلسه مجمع سالیانه هیئت ژیمناستیک خراسان شمالی که با حضور معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان، رئیس گروه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای، رئیس هیئت ژیمناستیک استان و سایر اعضاء این مجمع برگزار شد، ضمن تشکر از مسئولان ورزشی خراسان شمالی و به ویژه هیئت ژیمناستیک استان اظهار کرد: اساس توسعه قهرمانی در رشته ژیمناستیک نیازمند توجه ویژه به رشته‌های پایه است.

وی با ارزیابی مثبت از فعالیت‌های هیئت ژیمناستیک خراسان شمالی در سال جاری در هر دو بخش بانوان و آقایان افزود: انتظار می‌رود با سطح بندی و توجه ویژه به ورزش‌های پایه،  به موفقیت این رشته کمک شود.

درویش زاده اظهار کرد: فعالیت در رشته ژیمناستیک منوط به استفاده از تجهیزات استاندارد و مناسب است لیکن تحریم‌های سیاسی در چند سال گذشته، فدراسیون و هیئت‌ها را از این مهم دور ساخته بود که امیدواریم با رفع تحریم‌ها بتوانیم با خرید و تجهیز مراکز استانی گام بزرگی در توسعه این رشته برداریم.

وی گفت: امیدواریم ورزشکاران این رشته در استان خود را برای حضور در مسابقات کشوری قهرمانی جوانان به میزبانی استان البرز و رقابت‌های قهرمانی نوجوانان کشور به میزبانی استان لرستان در سال جاری مهیا کنند.

نبود اسپانسر و کمبود اعتبارات 

معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان خراسان شمالی نیز در این جلسه گفت: اداره کل ورزش و جوانان خراسان مشالی این نوید را به ورزشکاران استان می‌دهد تا در سال آینده مشکلی جهت در اختیار قرار دادن اماکن ورزشی به هیئت‌ها وجود نداشته و تمام هیئت‌های ورزشی با ارائه تقویم ورزشی مناسب از این موضوع بهره کافی را ببرند.

عباس شاهی تصریح کرد: با اینکه هیئت ژیمناستیک نیز همچون دیگر هیئت‌ها فعالیت قابل قبولی را در سال جاری ارائه داد، متاسفانه نبود اسپانسر و عدم ورود صد در صدی بخش خصوصی به رشته‌های ورزشی و کمبود اعتبارات مشکلات فراوانی را برای هیئت‌های ورزشی به وجود آورد.

عملیاتی کردن ۱۷ برنامه در هیئت ژیمناستیک خراسان شمالی

رئیس هیئت ژیمناستیک خراسان شمالی نیز در این جلسه با پخش کلیپی عملکرد هیئت ژیمناستیک استان را به اطلاع مسئولان رساند و گزارشی از اقدامات انجام شده برای تقویت و توسعه ورزش ژیمناستیک استان ارائه کرد.

حبیب وحیدی اظهار کرد : هیئت ژیمناستیک استان توانست برای اولین بار در استان ۱۷ برنامه را عملیاتی کند که از مهم‌ترین آنها می‌توان به کسب اولین مدال طلای استان در رشته دارحلقه، عقد تفاهم نامه همکاری با ارگان‌های مختلف دولتی، برگزاری همایش‌های مختلف خانوادگی با هدف معرفی رشته ژیمناستیک، راه اندازی سایت هیئت و برگزاری کلاس‌های مختلف داوری و ارتقاء مربیان اشاره کرد.

وی با تاکید بر سخنان رئیس فدراسیون ژیمناستیک کشور گفت: زیر ساخته‌ای مناسب از جمله نبود خانه ژیمناستیک و کمبود وسایل استاندارد و دستگاه‌های مخصوص به این رشته، ورزشکاران را با مشکل مواجه ساخته است.

وحیدی از مسئولان کشوری و استانی خواست تا نگاه ویژه‌ای به این موضوع  و تکمیل و تجهیز خانه ژیمناستیک استان در مجموعه ورزشی تختی که هم اکنون از پیشرفت ۸۵ درصدی برخوردار است گام‌های موثری در راستای توسعه این رشته مادر در استان بردارند.

کد خبر 3562709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha