یکی از رسانه های کره جنوبی مدعی شد؛

بانک های چینی حساب های کره شمالی را مسدود کرده اند

بانک های چینی حساب های کره شمالی را مسدود کرده اند

یک منبع آگاه در گفتگو با روزنامه «دانگ ای ایلبو» کره جنوبی انسداد حساب های سپرده گذاران کره شمالی را به تیرگی روابط بین پکن – پیونگ یانگ نسبت داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، یکی از روزنامه های کره جنوبی امروز دوشنبه اعلام کرد که بانک های چینی ازجمله یکی از شعبه های بانک «تجاری و صنعتی» چین (آی. سی. بی. سی) اقدام به مسدود کردن حساب های کره شمالی کرده است.

روزنامه «دانگ ای ایلبو» کره جنوبی این ادعا را با استناد به مکالمات تلفنی مطرح کرد که با یکی از کارمندان بانک تجاری و صنعتی چین داشته است.

 به گفته این منبع آگاه که البته نامی از وی فاش نشده است، بانک تجاری و صنعتی که بزرگترین بانک چین است از اواخر ماه دسامبر سال میلادی ۲۰۱۵، همه حساب های سپرده و همچنین تراکنش های بانکی سپرده گذاران کره شمالی را به حال تعلیق درآورده است.

دانگ ای ایلبو به نقل از این منبع ناشناس می نویسد: بانک هرگز به من توضیحی در باره چرایی اتخاذ چنین اقداماتی ارائه نکرد اما به نظر می رسد که این تصمیم از تیرگی روابط پکن – پیونگ یانگ ناشی می شود.

بانک تجاری و صنعتی چین تا کنون نسبت به مطالب منتشر شده از سوی دانگ ای ایلبو واکنشی نشان نداده است. اما این خبر در حالی منتشر می شود که کره شمالی و آمریکا به شدت در تلاش برای جلب حمایت چین به موافقت با قطعنامه شورای امنیت مبنی بر اعمال تحریم های بیشتر علیه پیونگ یانگ هستند.

دلیل تشدید خصومت بین المللی نسبت به کره شمالی موفقیت پیونگ یانگ در انجام دو آزمایش هسته ای و پرتاب ماهواره عنوان می شود که در فاصله یک ماه و به ترتیب در  تاریخ ۶ ژانویه و ۷ فوریه سال میلادی جاری (۲۰۱۶) انجام شد.

کد خبر 3562996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha