۴ اسفند ۱۳۹۴، ۱۰:۵۳

تلاش آلمان و فرانسه برای واداشتن «کی یف» به اجرای توافق «مینسک»

تلاش آلمان و فرانسه برای واداشتن «کی یف» به اجرای توافق «مینسک»

وزرای خارجه آلمان و فرانسه با هدف تشدید تلاش ها در جهت اجرای توافق صلح میان جدایی طلبان اوکراین و دولت کی یف به اوکراین سفر کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فرانس پرس، «فرانک والتر اشتاین مایر» و «ژان مارک آیرو» وزرای امور خارجه دو کشور آلمان و فرانسه با هدف تسریع اصلاحات در راستای اجرای توافق «مینسک» دیروز دوشنبه به اوکراین سفر کردند.

اشتاین مایر در آغاز دیدار با «آرسنی یاتسنیوک» نخست وزیر اوکراین تاکید کرد که از نظر وی و همتای فرانسویش هیچ جایگزینی برای توافق مینسک به منظور خاتمه دادن به درگیری بین شورشیان شرق اوکراین و دولت کی یف، وجود ندارد.   

در این میان، روسیه نیز مسئولیت تاخیر در اجرای کامل توافق صلح مینسک را متوجه دولت کی یف می داند چرا که نتوانسته اقدامات موثری را در زمینه افزایش استقلال مناطق شرقی و برگزاری انتخابات محلی در آنها اتخاذ کند. از سوی دیگر، دولت کی یف به نوبه خود روسیه را به تحریک جدایی طلبان اوکراینی و ارسال مهمات برای ایشان متهم می کند حال آنکه مسکو به دفعات چنین اتهامی را رد کرده است.

 اشتاین مایر نیز پیش از عزیمت به اوکراین از لزوم آمادگی روسیه برای اجرای توافق مینسک سخن گفته و در عین حال بر لزوم آماگی طرف اوکراینی نیز تاکید کره بود.

وی همچنین اظهار امیدواری کرد که رهبران اوکراین با کنار گذاشتن مناقشات سیاسی در جهت اجرای اصلاحات گام بردارند.

هفته گذشته، «پترو پروشنکو» رئیس جمهوری اوکراین کناره گیری یاتسنیوک را خواستار شد حال آنکه وی دوباره موفق به کسب رای اعتماد از پارلمان شد.

 

 

 

کد خبر 3563782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha