۹ اسفند ۱۳۹۴، ۱۳:۵۸

برگزاری همه پرسی در سوئیس با هدف اخراج مهاجرین خاطی

برگزاری همه پرسی در سوئیس با هدف اخراج مهاجرین خاطی

مردم سوئیس امروز یکشنبه به پای صندوق های رای می روند تا درباره طرح اخراج مهاجرینی که مرتکب جرایم خرد می شوند تصمیم گیری کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بی بی سی، طرح اخراج مهاجرین خاطی از سوی حزب راستگرای «مردم» و در پاسخ به دغدغه حاصل از افزایش مهاجرت و مشکلات اجتماعی ناشی از آن ارائه شده است.

اما به گفته مخالفین، طرح اخیر می تواند اتباع بیگانه ای را که از مجوز اقامت در سوئیس برخوردار هستند، با برخوردهای قضایی ناعادلانه مواجه کند.

قرار است بیش از پنج میلیون نفر در انتخابات امروز سوئیس شرکت کنند که البته این تعداد شامل دو میلیون تبعه خارجی که ساکن این کشور هستند، نمی شود.

چنانچه طرح مورد نظر از استقبال مردم سوئیس برخوردار شود، پشتوانه ای خواهد بود برای تشدید تغییرات اتخاذ شده در سال ۲۰۱۰ میلادی که به موجب آن اجازه اقامت مهاجرینی که مرتکب جرائمی مثل خشونت و آزار جنسی می شوند، لغو می شود.

به موجب طرح جدید، حزب مردم به دنبال لغو مجوز اقامت مهاجرینی است که در یک بازه زمانی ۱۰ ساله مرتکب دو فقره جرم کوچک شوند. حکم صادره در این خصوص مشمول تجدید نظر نخواهد بود.

حامیان طرح با استناد به شمار بالای زندانیان مهاجری که جمعیت زندان های سوئیس را تشکیل می دهند، مدعی تلاش برای افزایش امنیت این کشور هستند. با این حال، نظرسنجی ها حاکی از نزدیکی آراء موافق و مخالف در این زمینه است.

کد خبر 3568489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha