۱۰ اسفند ۱۳۹۴، ۱۱:۵۰

نماینده هسته ای چین:

پکن از قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی پیروی می کند

پکن از قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی پیروی می کند

فرستاده دولت چین که برای رایزنی در باره اتخاذ پاسخ مناسب در قبال اقدامات هسته ای کره شمالی در سئول به سر می برد، از تعهد چین در قبال اجرای قطعنامه تشدید تحریم های شورای امنیت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یونهاپ نیوز، «وو دائوئی» نماینده هسته ای چین که دیروز یکشنبه برای دیدار با مقامات کره جنوبی جهت هماهنگی در پاسخ به آزمایش هسته ای کره شمالی واد سئول شد، از صداقت پکن برای عمل به قطعنامه جدید شورای امنیت با هدف تشدید تحریم ها علیه پیونگ یانگ سخن گفت.

وی بعد از دیداری که دیروز با «هوانگ جون کوک» همتای کره جنوبی خود داشت، امروز دوشنبه میهمان وزیر امور خارجه این کشور خواهد بود.

به گفته دائوئی، دو کشور چین و کره جنوبی موافقت خود را برای حمایت از قطعنامه جدید شورای امنیت در پاسخ به آزمایش هسته ای و پرتاب ماهواره پیونگ یانگ اعلام کرده اند.

هوانگ نیز در تایید گفته های همتای چینی از حصول تفاهم بین دو کشور بر لزوم واداشتن کره شمالی به تجدید نظر در افکار و اعمال خود، خبر داد.

پیشتر، «وانگ ئی» وزیر امور خارجه چین نیز از بررسی امکان حصول توافق درباره پیشنویس قطعنامه شورای امنیت و تصویب آن در آینده نزدیک سخن گفته بود.

این در حالیست که واشنگتن نیز در اقدامی مشابه سعی به جلب حمایت مسکو از قطعنامه جدید شورای امنیت علیه کره شمالی دارد و در همین راستا «سرگئی لاوروف» و «جان کری» وزرای امور خارجه روسیه و آمریکا رایزنی هایی با یکدیگر داشته اند.

کره شمالی در فاصله یک ماه از تاریخ ۶ ژانویه تا ۷ فوریه سال میلادی جاری (۲۰۱۶) به ترتیب دو آزمایش هسته ای و پرتاب ماهواره را با موفقیت پشت سر گذاشت که این امر خشم جامعه بین الملل و تلاش برای افزایش تحریم ها علیه دولت پیونگ یانگ را به دنبال داشت.   

کد خبر 3569189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha