۱۱ اسفند ۱۳۹۴، ۱۲:۱۴

پس از حمله به مهاجران در مرز مقدونیه؛

پلیس فرانسه با مهاجرین درگیر شد

پلیس فرانسه با مهاجرین درگیر شد

مهاجرینی که به امید یافتن فردایی بهتر از خاورمیانه و آسیا راهی اروپا شده اند این روزها در قاره سبز شرایطی بسیار دشوار را تجربه می کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر بهه نقل از الجزیره، پس از آنکه روز گذشته خبرهایی در مورد درگیری پلیس مرزی مقدونیه با مهاجرین منتشر شد پلیس فرانسه نیز به مهاجرین حاضر در کمپ کاله که به «جنگل» معروف شده حمله کرد. 

درگیری پلیس فرانسه با مهاجرین حاضر در این محل پس از آن آغاز شد که به دستور مقامات دولتی کارگران شروع به تخریب خانه های پیش ساخته ای کردند که در اختیار مهاجرین قرار گرفته بود و همین امر موجب واکنش مهاجرین و در نهایت درگیری میان آنها شد.

در همین رابطه خبرها و تصاویری نیز درباره به آتش کشیده شدن برخی از خانه های پیش ساخته و چادرهایی که در اختیار مهاجرین بود منتشر شده است.

شدت این درگیری به حدی بود که پلیس فرانسه مجبور به استفاده از گار اشک آور برای پراکنده کردن مهاجرین شد. هنوز گزارشی در مورد مجروحان این درگیری منتشر نشده اما برخی رسانه ها از دستگیری دست کم سه نفر در این رابطه خبر داده اند.

بی بی سی نی زدر این رابطه می نویسد: بی بی سی: تخریب اردوگاه مهاجران در بندر کاله فرانسه که به جنگل معروف است از سر گرفته شد.

مقامات فرانسوی گفته‌اند که مهاجران باید بخش جنوبی این اردوگاه را ترک کنند و به بخش دیگری منتقل شوند. اما مهاجران این نگرانی را دارند در صورت جابجا شدن ممکن است مجبور شوند در فرانسه اعلام تقاضای پناهندگی کنند و نتوانند خود را به بریتانیا برسانند.

مقامات بندر کاله تعداد ساکنان اردوگاه را سه هزار و ۷۰۰ نفر اعلام می‌کنند در حالیکه سازمان «به پناهجویان کمک کنید» تعداد آنان را نزدیک به پنج هزار و ۵۰۰ نفر برآورد کرده است.

کد خبر 3570083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha