۱۱ اسفند ۱۳۹۴، ۱۴:۴۷

استاندار اصفهان:

خط دو مترو اصفهان از پشت میدان امام (ره) عبور می‌کند

خط دو مترو اصفهان از پشت میدان امام (ره) عبور می‌کند

اصفهان – استاندار اصفهان عبور مترو از پشت مسجد امام (ره) را تصمیم نهایی گرفته شده درخصوص مسیر خط دو متروی اصفهان عنوان کرد و گفت: این تغییر مسیر،خط دو مترو را یک و نیم کیلومتر افزایش می دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، رسول زرگرپور ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در حال حاضر تکلیف ۱۸ نفر از منتخبین مجلس شورای اسلامی برای نشستن بر روی ۲۰ کرسی تخصیص یافته به استان مشخص شده است، اظهار داشت: تکلیف دو کرسی دیگر یعنی منتخبان مردم در شهرستان های شهرضا و سمیرم بعد از برگزاری دور دوم مشخص خواهد شد.

وی با اشاره به مشارکت حدود چهار میلیون نفری مردم استان در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت: میزان مشارکت مردم استان در این انتخابات ۵۸ درصد بوده است.

۲۵ درصد از منتخبین اصفهان در مجلس دهم نماینده فعلی هستند

استاندار اصفهان در ادامه با اشاره به اینکه ۲۵ درصد از منتخبین مردم در مجلس شورای اسلامی در دوره دهم نمایندگان کنونی هستند، افزود: باید توجه داشت که حضور بانوان نیز در این دوره مجلس در استان چشمگیر بوده است.

وی اضافه کرد: باید توجه داشت که اقلیت های مذهبی در استان اصفهان با مشارکت ۹۵ درصدی در انتخابات پنجمین مجلس خبرگان رهبری حضور داشته اند.

زرگرپور در ادامه به جلسه روز گذشته در تهران در خصوص تعیین تکلیف مسیر خط دو مترو اصفهان در محدوده میدان نقش جهان اشاره کرد و اظهار داشت: در این جلسه که با حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی و جمعی از مسئولان استانی و مدیران شهری اصفهان برگزار شد مقرر شد که عبور مترو از میدان نقش جهان منتفی و به جای آن مسیر جایگزین تعیین شود.

طول خط دو مترو ۱.۵ متر افزایش می یابد

وی عبور مترو از پشت مسجد امام (ره) را تصمیم نهایی گرفته شده در خصوص مسیر خط دو متروی اصفهان عنوان کرد و ابراز داشت: این تغییر مسیر خط دو مترو را  ۱.۵ کیلومتر افزایش می دهد ضمن اینکه هزینه های بیشتری نیز بر این خط از مترو وارد می آید.

استاندار اصفهان تاکید کرد: باید توجه داشت که هیچ خدشه ای به هیچ یک از بناهای محدوده مرکزی شهر به دلیل عبور مترو وارد نخواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اختلاف نظر مدیریت شهری گذشته با میراث فرهنگی و گردشگری استان اصفهان بهره برداری از مترو با مشکل مواجه شده است، اضافه کرد: با تشکیل کمیته پنج نفره و تعامل ایجاد شده بین مدیریت شهری و میراث فرهنگی بهره برداری از مترو با روند خوبی روبرو شده است.

زرگرپور با اشاره به اینکه در صورت تامین اعتبار و وقفه نیفتادن در روند بهره برداری از مترو تا سال ۹۶ این پروژه نیز به بهره برداری خواهد رسید، اضافه کرد: با بهره برداری از این خط شمالی ترین نقطه اصفهان را به جنوبی ترین نقطه وصل می کند.

وی با اشاره به اینکه ادامه بهره برداری از مترو اصفهان نیز با نظارت کمیته پنج نفره انجام خواهد شد، تصریح کرد: این در حالی است که برای ادامه تعیین مسیر مترو در محدوده میدان نقش جهان هشت مسیر جایگزین بررسی شده است.

کنار گذر شرق در دستور کار اجرا قرار گرفت

استاندار اصفهان در ادامه همچنین با اشاره به اینکه کنارگذر شرق اصفهان نیز در دستور کار اجرایی مجدد قرار گرفته است، افزود: طول این مسیر ۹۰ کیلومتر است و اعتبار بهره برداری از آن ۱۰ هزار میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.

وی افزود: تاکنون بخش های یک و دو این کنارگذر با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومانی با پیشرفت کمی اجرایی شده و برای بهره برداری کامل آن پس از توقف در سال ۸۸ در حالی که این پروژه در سال ۸۲ شروع شد،  به اعتبار ۹۰۰ میلیارد تومانی نیاز دارد.

زرگرپور همچنین افزود: در حال حاضر با توجه به رایزنی صورت گرفته با بخش خصوصی این پروژه قرار است با ۷۰ درصد مشارکت بخش خصوصی و ۳۰ درصد مشارکت دولت به بهره برداری برسد.

کاهش ۷۵ درصدی بارش ها در اصفهان

وی همچنین به کاهش بارندگی ها در استان اصفهان نسبت به بازه زمانی ۴۰ ساله اشاره کرد و گفت: بر این اساس در شهر اصفهان با کاهش ۷۵ درصدی، در استان با کاهش ۳۵ درصدی و در سرچشمه کوهرنگ با کاهش ۲۰ درصدی روبرو بوده ایم که این امر بیانگر نیاز توجه بیشتر مسئولان بر روی روند توزیع آب در سال آینده دارد.

استاندار اصفهان همچنین از برنامه ریزی میان مدت برای طرح جامع کاهش آلودگی هوای شهر اصفهان با توجه به پایان برنامه دو ساله نیز اشاره کرد و افزود: این طرح در سال آینده تدوین و در سال ۹۶ برای رسیدن به هوای پاک اجرایی خواهد شد.

وی تحقق برنامه دو سالانه کاهش آلودگی هوا در اصفهان را نیز ۷۰ درصد اعلام کرد و افزود: اجرایی نشدن کامل این طرح به دلیل مشکلات موجود در حمل و نقل عمومی بوده است که برطرف خواهد شد.

کد خبر 3570237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha