۱۲ اسفند ۱۳۹۴، ۱۲:۱۷

کره شمالی شورای حقوق بشر سازمان ملل را تحریم کرد

کره شمالی شورای حقوق بشر سازمان ملل را تحریم کرد

دولت پیونگ یانگ شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد را به اعمال تبعیض در قبال این کشور متهم و از حضور در جلسات آینده این شورا امتناع کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بی بی سی، کره شمالی اعلام کرد از این پس از حضور در جلسات شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد با موضوع بررسی سوابق حقوق بشری دولت پیونگ یانگ امتناع خواهد کرد.

در این رابطه، «ری سو یونگ» وزیر امور خارجه کره شمالی شورای حقوق بشر سازمان ملل را به سیاست زدگی، گزینشی عمل کردن، اتخاذ سیاست های دوگانه و رفتار تبعیض آمیز در قبال این کشور متهم کرد.

شورای حقوق بشر سازمان ملل نیز همواره کره شمالی را به رفتار نامناسب با شهروندان متهم می کند – اتهامی که از سوی دولت پیونگ یانگ رد می شود.

انتظار می رود، اتخاذ این تصمیم از سوی کره شمالی به انزوای هر چه بیشتر این کشور آن هم در آستانه تشدید تحریم های بین المللی دامن بزند.

قرار است جلسه شورای امنیت برای رای گیری در قبال قطعنامه تحریم های جدید علیه کره شمالی امروز چهارشنبه برگزار شود حال آنکه دیروز نیز انتظار برگزاری این نشست می رفت.

بهانه اعمال تحریم های جدید علیه کره شمالی، دو آزمایش هسته ای و پرتاب ماهواره است که به فاصله یک ماه از تاریخ ۶ ژانویه تا ۷ فوریه سال میلادی جاری (۲۰۱۶) با موفقیت از سوی این کشور انجام شد.

کد خبر 3571016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha