۱۳ اسفند ۱۳۹۴، ۱۶:۱۹

معاون عمرانی فرماندار همدان تاکید کرد:

اولویت اسکان مسافران نوروزی در هتل های همدان

اولویت اسکان مسافران نوروزی در هتل های همدان

همدان- معاون عمرانی فرماندار همدان با بیان اینکه در اسکان مسافران نوروزی در شهرستان همدان اولویت با جامعه هتل داران است، گفت: شرایط برای حضور مهمانان نوروزی در همدان فراهم می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین افشار ظهر پنجشنبه در جلسه خدمات سفر شهرستان همدان با بیان اینکه شهرستان همدان میزبان خوبی برای مسافران نوروزی خواهد بود، گفت: هماهنگی های لازم برای کنترل ترافیک و خدمات دهی شرکت های بیمه ای باید انجام شود تا مسافران دچار مشکل نشوند.

وی با بیان اینکه تمهیدات لازم برای اسکان مسافران اندیشیده شده است، اظهار داشت: هدف اصلی گردشگری علاوه بر ایجاد نشاط و شادابی اجتماعی، تولید ثروت و اشتغالزایی است.

معاون عمرانی فرماندار همدان با بیان اینکه اولویت اصلی همدان گردشگری عنوان شده است، گفت: در بحث اسکان مسافران نوروزی اولویت با جامعه هتل داران است که باید در ابتدا استفاده از ظرفیت آن ها مد نظر قرار گیرد.

افشار در ادامه سخنان خود عنوان داشت: ابتدا باید مسافران را به سمت هتل ها، مراکز اقامتی، مهمانپذیر ها، متل و مسافرخانه ها هدایت کرد و سپس مازاد مسافران به سمت مراکز خدماتی هدایت شوند.

وی در خصوص استفاده از سالن های ورزشی نیز بیان داشت: استفاده از این اماکن مانند سالن ورزشی و یا مساجد و حسینیه ها بستگی به میزان مسافران و شرایط جوی دارد و برای صرف جویی در هزینه ها در حال حاضر یک سالن ورزشی آماده شده و در صورت پر شدن ظرفیت و نیاز سالن های بعدی به کار گرفته می شود.

وی با اشاره به اینکه همدان گنجایش پذیرایی از مهمانان در هتل را دارد، اضافه کرد: این میزان گنجایش کافی نبوده و شهر همدان در مجموع هتلها، متل و مهمانپذیر و مسافرخانه و اماکن اقامتی ظرفیت ۲۳ هزار نفر را دارد.

افشار بیان داشت: اردوگاه ابوذر نیز با وسعت ۲۰۰ هکتار ظرفیت پذیرش مسافران را دارد و پتانسیل پذیرش سه هزار نفر را دارا است.

معاون گردشگری میراث فرهنگی نیز در این جلسه با بیان اینکه ۱۰ کمیته برای خدمت رسانی به مسافران تشکیل شده است، گفت: در سال گذشته دو میلیون و ۲۹۸ هزار نفر وارد شهر همدان شدند که پیش بینی می شود امسال بیشتر شود.

علی خاکسار با اشاره به اینکه تعداد مسافران خارجی در سال گذشته ۴۵۷ نفر بوده است، گفت: سال گذشته ۷۳۴ نفر از اماکن دیدنی همدان بازدید کردند.

وی گفت: ۳۸۷ هزار نفر از ۲۸ اسفند تا ۱۵ فروردین ماه در استان همدان اقامت داشتند و دو میلیون و ۱۰۷ هزار خودرو به همدان وارد شدند.

معاون گردشگری میراث فرهنگی بیان داشت: ۲۵۰ بنا در شهرستان همدان ثبت ملی شده و مجموعه آثار منقول و غیر منقول این شهرستان ۲۸۲ اثر است.

 

 

کد خبر 3571887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha