۱۵ اسفند ۱۳۹۴، ۸:۳۵

دو نامزدی برای فیلم و کارگردان «فصل فراموشی فریبا» در آمریکا

دو نامزدی برای فیلم و کارگردان «فصل فراموشی فریبا» در آمریکا

عباس رافعی نامزد بهترین کارگردانی و «فصل فراموشی فریبا» نامزد بهترین فیلم جشنواره جوایز زمستانی آمریکا شد.

به گزارش خبرنگار مهر، هر ساله در روزهای هجدهم تا بیست و ششم فوریه جشنواره بین المللی فیلم‌های مستقل جهان در نیویورک آمریکا برگزار می شود. شعار امسال جشنواره کنایه ای به مراسم اسکار امسال داشت که سیاه پوستان را نادیده گرفته بود و مدیر جشنواره اعلام کرد که هالیوود همیشه بین زنان و مردان و رنگ پوست و نژادشان فرق می‌گذارد، اما جشنواره بین‌المللی فیلم جوایز زمستانی آمریکا متعلق به همه است؛ از هر زبان و رنگ و نژاد.

در جشنواره امسال ۸۶ فیلم بلند و مستند و کوتاه و انیمیشن از ۲۶ کشور در این رویداد سینمایی حضور داشتند که در بخش مسابقه فیلم‌های بلند سینمایی «فصل فراموشی فریبا» به کارگردانی و تهیه کنندگی عباس رافعی از جمهوری اسلامی ایران با فیلم هایی از آمریکا، روسیه، آلمان، آرژانتین، فرانسه، چین و آفریقا رقابت می‌کرد و در نهایت این فیلم نامزد بهترین فیلم سینمایی و عباس رافعی نامزد بهترین کارگردان سال ۲۰۱۶ شد.

فیلم «فصل فراموشی فریبا» تاکنون جوایزی از جشنواره های معتبری همچون نیوجرسی، نیویورک، یونیورسال، رومانی، ملبورن، کرالا، جیپور، ایتالیا، آسیاتیکا، بوفالو آمریکا، هارتلند آمریکا،  ارواین، هرات و ... را برای سینمای ایران به ارمغان آورده است و در جشنواره های بین المللی مونترال، برانشوایک، کلمبیا، جورجیا، فول بلوم، کویینز نیویورک، ایرواین کالیفرنیا، هدیسون والری، فیلم های آسیایی شیکاگو، فیلم هایی آسیای بزرگ لس آنجلس و نیوهیون آمریکا و فیلم های ایرانی تورنتو حضور داشته و در صفحه رسمی جشنواره هالیوود به عنوان پنج فیلم برگزیده هالیوود در سال ۲۰۱۵ معرفی شده است.

پخش بين المللي فيلم در موسسه فيلمنگاران انجام مي‌شود.

کد خبر 3572466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha