۱۵ اسفند ۱۳۹۴، ۱۴:۵۵

استاندار چهارمحال و بختیاری:

حفظ آب های زیر زمینی در چهارمحال و بختیاری ضروری است

حفظ آب های زیر زمینی در چهارمحال و بختیاری ضروری است

شهرکرد - استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به خشکسالی‌ها و کاهش بارش ها در این استان، گفت: حفظ آب های زیر زمینی در چهارمحال و بختیاری ضروری است.

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم سلیمانی دشتکی ظهر شنبه در مراسم رونمایی از اولین سند کاداستر چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه استان چهارمحال و بختیاری چند سالی است که با مشکل خشکسالی و کاهش بارش روبرو شده است، اظهار داشت: حفظ آب های زیر زمینی در چهارمحال و بختیاری ضروری است.

وی ادامه داد: بارش ها در استان نسبت به سال های گذشته بسیار کاهش یافته و سطح آب های زیر زمینی در این استان کاهش پیدا کرده است.

استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: هم اکنون کمبود آب در برخی از نقاط استان یکی از مشکلات مهم به شمار می رود.

قاسم سلیمانی دشتکی با بیان اینکه حفظ منابع طبیعی و حفاظت از درختان جنگل ها یکی از مهمترین راهکارها برای حفط آب های زیر زمینی است، ادامه داد: باید با توسعه فضای های سبز و جلوگیری از تخریب جنگل ها از منابع اب حفاظت بیشتر شود.

بارش کم برف در چهارمحال و بختیاری به واسطه تغییر اقلیم است

استاندار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: جنگل های چهارمحال و بختیاری از ظرفیت های بسیاری مهم استان به شمار می روند که نقش مهمی در بالا بردن کیفیت هوای این استان دارند.

وی عنوان کرد: کاهش بارش همچنین بارش کم برف به واسطه تغییر اقلیم است که این مهم نیز به واسطه دخالت انسان در طبیعت ایجاد شده است.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: بارش برف همیشه در این استان قابل توجه بوده است اما چند سالی است که بارش برف بسیار کم شده و منابع آب نیز به واسطه آن تقلیل پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: باید در مورد منابع طبیعی فرهنگ سازی شود و زمینه حفظ منابع طبیعی به عنوان یک اولویت جامعه مورد توجه قرار بگیرد.

قاسم سلیمانی دشتکی بیان کرد: باید با متخلفان حوزه منابع طبیعی به صورت جدی برخورد شود تا زمینه تخریب این منابع ارزشمند ایجاد نشود.

کد خبر 3573088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha