۱۵ اسفند ۱۳۹۴، ۱۵:۲۱

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز خبر داد:

معرفی جاذبه‌های گردشگری شیراز در نمایشگاه گردشگری کیش

معرفی جاذبه‌های گردشگری شیراز در نمایشگاه گردشگری کیش

شیراز- معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز گفت: جاذبه‌های گردشگری شیراز در نهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و سفر کیش نعرفی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی شهرداری شیراز، احمد همتی اظهار داشت: نهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و سفر کیش ۱۱ اسفند ماه با حضور معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، ۱۲۰ شرکت داخلی و سفیرکشور پاکستان، وزیر مختار آلمان، نمایندگان تور اپراتورها و تعدادی از فعالان حوزه گردشگری در جزیره کیش برگزار شد.

وی با اشاره به حضور فعال شهر شیراز در این نمایشگاه گفت: بخش عمده‌ای از فرصت‌های گردشگری، ‏از حضور در نمایشگاه‌های تخصصی داخلی و خارجی حاصل می‌شود؛ از این رو شرکت در نمایشگاه‌های گردشگری و ‏برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری می‌تواند تامین کننده این ایده باشد.‏

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز با بیان اینکه شیراز به واسطه جایگاه خود، از نظر فرهنگ و تمدن در حوزه‌های مختلف مذهبی، تاریخی، کشاورزی، صنایع دستی، مواد غذایی و گردشگری صاحب‌نام است، اظهار داشت: حضور فعال در نمایشگاه‌های تخصصی هر یک از این بخش‌ها، هم‌راستا با دستاوردهای ‏گردشگری بوده و در کنار رشد اقتصاد شهری، می‌تواند به تقویت تعامل شیراز با شهرهای مهم جهان کمک کند.‏

همتی ادامه داد: بررسی راهکارهای رونق صنعت گردشگری با توجه به فرصت‌ها و ظرفیت‌های موجود طبیعی، معرفی خدمات و ظرفیت‌های گردشگری موجود در کشور و آشنایی با دانش روز دنیا، معرفی آخرین دستاوردها و مراکز اقامتی و گردشگری ایران به علاقمندان و فعالان این صنعت از اهداف برگزاری این نمایشگاه بود.

وی گفت: در کنار این نمایشگاه سه همایش بین‌المللی برند بازار و گردشگری، حمل و نقل و گردشگری و شهر گردشگری در روزهای ۱۲، ۱۳ و ۱۴ اسفند ماه برگزار شد.

مدیر عامل سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز خاطرنشان کرد: تاکنون برند ثابت گردشگری در کشور ما وجود نداشته، اما خوشبختانه شهرداری شیراز حرکت خوبی در این راستا انجام داده و در حال طراحی یک برند و طرح جامع گردشگری به‌واسطه یک مشاور قوی است که طی یک‌سال آینده از این برند رونمایی خواهد شد.

همتی با اشاره به برگزاری همایش بین‌المللی شهر گردشگری با عنوان تحول توسعه شهری با نگرش شهر گردشگری در حاشیه نمایشگاه فوق اظهار داشت: تغییر ظرفیت‌های شهری به ظرفیت‌های گردشگری، تغییر، تحول و نگرش مدیریت و طراحی شهری، توسعه اقتصادی با نگرش جامعه گردشگری و تغییر مدیریت هزینه بر درآمد در شهر از مباحث مورد تاکید در این همایش بود.

وی تأکید کرد: با توجه به اینکه شیراز شهری بکر با آب و هوای مطبوع است و طبیعتی زیبا در اطراف شهر و جاذبه‌های گردشگری، تاریخی، سیاحتی، زیارتی و صنایع‌دستی متنوعی دارد و تنها شهری است که آلودگی زیست محیطی ندارد می‌تواند به عنوان شهر گردشگری مطلوب مورد توجه قرار گیرد.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز ادامه داد: حمل و نقل و گردشگری عنوان همایش دیگری بود که در مدت برپایی این رویداد برگزار شد که نقش حمل و نقل ترکیبی در توسعه گردشگری، مدیریت زمان در حمل و نقل گردشگری، نقش گردشگری در توسعه کمی و کیفی حمل و نقل، گردشگری زمینی، هوایی، ریلی و دریایی در این برنامه مورد بررسی قرار گرفت.

همتی خاطرنشان کرد: ما نیز در بحث حمل و نقل توضیحاتی ارائه کردیم و برای بسیاری از گردشگران روشن شد که به راحتی می‌توانند از طریق زمینی، ریلی و هوایی به شیراز سفر کنند و از جاذبه‌های آن نهایت بهره را ببرند.

وی وجود جاذبه‌های مکمل در کنار دیگر جاذبه‌های گردشگری را برای کشور به‌ویژه شیراز ضروری دانست و گفت: ما نیاز به پیست موتورسواری، فستیوال، رالی‌های مختلف و ... برای جذب توریست داریم.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز همچنین تلاش در جهت جذب توریسم سلامت را از مهمترین دستاوردهای نهمین نمایشگاه گردشگری کیش برای شیراز عنوان کرد و گفت: سعی داریم با معرفی پیشرفت‌های قطب پزشکی شیراز به کشورهای حاشیه خلیج فارس نسبت به جذب توریست در کشور به‌ویژه شیراز گام‌های مؤثر برداریم.

همتی افزود: با توجه به ‏موقعیت خاص جزیره کیش و ارتباطات خاص این منطقه آزاد، حضور در نمایشگاه گردشگری کیش، می‌تواند فرصت مهم ‏شهر شیراز در پیگیری اهداف باشد.‏

کد خبر 3573180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha