۱۷ اسفند ۱۳۹۴، ۱۶:۱۹

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین:

پیکر پاک دو شهید قزوینی پس از ۲۹ سال شناسایی شد

پیکر پاک دو شهید قزوینی پس از ۲۹ سال شناسایی شد

قزوین- مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس قزوین گفت: پیکر شهیدان «سعید بنایی» و «عین الله کلهر» پس از ۲۹ سال در اسفندماه سال جاری شناسایی شد.

سرهنگ پاسدار مهدی طاهرخانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در جریان عملیات تفحص کمیته جستجوی مفقودین در منطقه فاو و ام الرصاص، پیکر پاک شهیدان سعید بنایی و عین الله کلهر از شهدای استان قزوین که در عملیات های والفجر ۸ و کربلای ۴ و در منطقه فاو و جزیره ام الرصاص مفقود شده بودند پس از ۳۰ و ۲۹ سال کشف و شناسایی شد.

وی افزود: پیکر شهید کلهر توسط تیم تفحص کشف و به معراج الشهدا منتقل و با توجه به آزمایش دی. ان. ای خانواده شهید، توسط مرکز ژنتیک سپاه پاسداران شناسایی و مشخص شد پیکر مطهر متعلق به شهیدعین الله کلهر است.

سرهنگ طاهرخانی بیان کرد: شهید کلهر از سوی بسیج در جبهه حضور یافت و در چهارم دی ۱۳۶۵، در ام‌الرصاص عراق به شهادت رسید و تا کنون اثری از پیکرش به دست نیامد بود.

وی اظهار کرد: شهید سعید بنایی نیز به عنوان پاسدار وظیفه در جبهه حضور یافت و بیست و سوم بهمن ۱۳۶۴، در فاو عراق به شهادت رسید و اثری از پیکرش به دست نیامده بود.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس قزوین یادآور شد: پیکر این دو شهید توسط تیم تفحص کشف و به معراج الشهدا منتقل و با توجه به آزمایش دی. ان. ای خانواده شهدا، توسط مرکز ژنتیک سپاه پاسداران شناسایی و مشخص شد پیکر مطهر متعلق به شهیدعین الله کلهر و سعید بنایی است.

سرهنگ طاهرخانی گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده مراسم تشییع و خاکسپاری این شهیدان عزیز در ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در استان قزین انجام خواهد شد.

استان قزوین از ۲۲ تا ۲۳ اسفندماه سال‌جاری میزبان ۴ شهید والامقام است و مراسم تشییع و خاکسپاری آنان در نقاط مختلف این استان برگزار می‌شود.

کد خبر 3575101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha