۱۷ اسفند ۱۳۹۴، ۱۹:۱۸

دادستان عمومی و انقلاب دامغان خبر داد:

تشکیل ۹۳ فقره پرونده تخلف در عرصه های منابع طبیعی دامغان

تشکیل ۹۳ فقره پرونده تخلف در عرصه های منابع طبیعی دامغان

دامغان - دادستان عمومی و انقلاب دامغان بر ضرورت جلوگیری از خسارات به اراضی ملی تاکید کرد و گفت: در این راستا ۹۳ فقره پرونده تخلف در عرصه های منابع طبیعی شهرستان طی سال جاری تشکیل شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید حیسنعلی هاشمی عصر دوشنبه در نشستی با مدیر و پرسنل یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری دامغان در محل دادسرای عمومی و انقلاب این شهرستان با اشاره به نقش و جایگاه ضابطان قضایی در حراست از منابع طبیعی اظهار داشت: در بحث حراست و پاسداری از اراضی ملی باید به خوبی دقت شود و از دست اندازی به منابع طبیعی از سوی سود جویان و متخلفان جلوگیری کرد.

وی بر ضرورت افزایش گشت های میدانی یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری در عرصه های منابع طبیعی در راستای کاهش خسارت به اراضی ملی تاکید و خاطرنشان کرد:  این مهم زمینه کاهش ورود سودجویان و متخلفان را هموار می کند.

نماینده مدعی العموم در شهرستان دامغان پیشگیری را مقدم بر جرم دانست و گفت: دستگاه قضا براساس وظایف ذاتی خود در راستای حراست و پاسداری از اراضی ملی طبق قانون با متخلفان برخورد جدی خواهد داشت.

با متخلفان در اراضی ملی هیچگونه مماشاتی نخواهد شد

رئیس دادگستری شهرستان دامغان هم ضمن بیان اینکه با متخلفان در اراضی ملی هیچگونه مماشاتی نخواهد شد، گفت: قانون در دفاع از عرصه های منابع طبیعی فصل الخطاب است.

حسین شکوری تصریح کرد: پرونده های وارده از منابع طبیعی و تخلفات صورت گرفته از سوی متخلفان به اراضی ملی در دادگستری شهرستان دامغان به صورت ویژه و خارج از نوبت و با دقت و حساسیت تمام رسید گی می شود.

وی بر ضرورت ارائه آموزش های لازم و صحیح به بهره برداران در عرصه هی منابع طبیعی به ویژه روستائیان و دامداران تاکید کرد و اظهار داشت: فرهنگ سازی منابع طبیعی و انتقال آن به دیگر نسل ها یک ضرورت است که باید به خوبی به آن پرداخته و از آن غفلت نکرد.

خلع ید از ۱۲ هکتار اراضی ملی در شهرستان دامغان

مدیر اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دامغان هم در این نشست با اشاره به تشکیل ۹۳ فقره پرونده تخلف در عرصه های منابع طبیعی این شهرستان طی سال جاری افزود: این پرونده ها مربوط به قطع درختان، قاچاق چوب، خلع ید و تخلف در اراضی ملی بوده است که پس از احراز به مراجع قضایی ارسال شده است.

احمد علی بهاور اضافه کرد: با تلاش و پیگیری یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری ۱۲ هکتار از اراضی ملی شهرستان دامغان از دست سودجویان و متخلفان باز پس گیری و به جمع اراضی ملی برگشت داده شد.

وی کمبود نیروی انسانی را مهمترین مشکل در حفاظت از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان برشمرد و گفت: با این وجود تمام تلاش خود را در راستای حراست و حفاظت از اراضی ملی به کار گرفته و به عنوان ضابط قضایی با متخلفان برخورد می کنیم.

مدیر اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دامغان همچنین با اشاره به وجود یک میلیون و ۸۷۱هزار و ۱۷ هکتار عرصه های منابع طبیعی در این شهرستان گفت:  یک هزار و ۱۴۵ نفر بهره بردار با ظرفیت اسمی ۱۴۴ هزار و ۲۵۶ واحد دامی از این مراتع بهره برداری می کنند.

هفته منابع طبیعی از ۱۵ تا ۲۱ اسفند است و شعار امسال به عنوان مدیریت جامع منابع طبیعی با مشارکت مردم نامگذاری شده است.

کد خبر 3575243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha