۱۸ اسفند ۱۳۹۴، ۱۰:۱۳

طی ۹ ماهه امسال؛

مراکز ترک اعتیاد خراسان‌شمالی ۱۵هزار نفر راتحت درمان قرار دادند

مراکز ترک اعتیاد خراسان‌شمالی ۱۵هزار نفر راتحت درمان قرار دادند

بجنورد - دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی گفت: طی ۹ ماهه نخست امسال ۱۵ هزار و ۵۰۰ نفر در مراکز ترک اعتیاد خراسان شمالی تحت درمان قرار گرفتند.

ابراهیم قربانی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: با توجه به تدابیر وزیر کشور و دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در خصوص اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر و برخورد همه جانبه با این پدیده خانمان سوز، در خراسان شمالی نیز اقدامات زیادی صورت گرفته است.

وی گفت: برگزاری دوره‌های مختلف پیشگیری، مقابله، درمان، استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد و اطلاع رسانی از طریق رسانه‌ها از جمله اقدامات این حوزه در استان است.

قربانی اظهار کرد: در حال حاضر یک مرکز درمان اجباری و ۱۵۸ مرکز دولتی و غیردولتی شامل مراکز درمان سرپایی، اقامتی، آی سی، دی آی سی و سرپناه شبانه در امر درمان و حمایت‌های اجتماعی و کاهش آسیب در استان فعالیت می‌کنند.

وی گفت: طی ۹ ماهه نخست امسال ۱۵ هزار و ۵۰۰ نفر در خراسان شمالی در این مراکز تحت درمان قرار گرفتند.

به گفته قربانی همچنین طی ۹ ماهه سال جاری ۹۵۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در خراسان شمالی کشف و ضبط شده است.

وی اظهار کرد: در حوزه فرهنگی و پیشگیری نیز تفاهم نامه‌های مختلفی با دستگاه‌های فرهنگی، آموزشی از جمله آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، بهزیستی، سازمان تبلیغات اسلامی، اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان‌های مردم نهاد و صدا و سیما منعقد شده است.

قربانی در خصوص اولویت‌های شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان نیز گفت: مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد توسط یک دستگاه و ارگان به نتیجه نمی‌رسد، بلکه ضرورت دارد تا به صورت مشارکت جمعی و هماهنگ در این مبارزه شرکت داشت.

وی تاکید کرد: همه اقشار مختلف جامعه، گروه‌های مرجع، اصناف، بازاریان، خانواده و ... باید خود را یک مسئول در مبارزه با مواد مخدر بدانند و این همان اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر است که مقام معظم رهبری نیز در استان بیان فرمودند.

قربانی اضافه کرد: مقام معظم رهبری در بیانات خود در سفر به خراسان شمالی فرمودند که خود جوانان شجاع و پیرو باید در مقابله و مبارزه با خطر مهلک اعتیاد و آلودگی به مواد مخدر پیشرو باشند، خودشان بایستی مقاومت و مبارزه کنند.

وی گفت: همچنین مقام معظم رهبری فرمودند من به حوانان خوشبین هستم و عقیده‌ام این است که اگر جوانان ما اراده کنند می‌توانند با خطرات بزرگ از جمله مواد مخدر مقابله و مبارزه کنند.

قربانی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص سیاست‌های ابلاغی مبارزه با مواد مخدر نیز افزود: به گفته مقام معظم رهبری تدابیر لازم برای حضور و مشارکت جدی مردم و خانواده‌ها در زمینه پیشگیری، کاهش آسیب و درمان معتادین اتخاذ شده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی گفت: سیاست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان نیز براساس ابلاغیه مقام معظم رهبری و وزیر کشور و دبیرکل ستاد، اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر است تا از این طریق کلیه افراد جامعه در مبارزه با مواد مخدر نقش موثری ایفا کنند.

کد خبر 3575541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha