۱۸ اسفند ۱۳۹۴، ۱۰:۵۵

رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد:

شهردار جدید بجنورد تا آخر فرودین ماه ۹۵ تعیین می‌شود

شهردار جدید بجنورد تا آخر فرودین ماه ۹۵ تعیین می‌شود

بجنورد - رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد گفت: تلاش می‌کنیم تا شهردار جدید بجنورد را تا آخر فرودین ماه سال ۹۵ انتخاب کنیم.

اعظم السادات افشین فر در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: با توجه به پذیرش استعفای روح الله براتیان، اعضای شورای اسلامی شهر تلاش خواهند کرد حداکثر تا پایان فروردین ماه ۹۵، در مورد انتخاب شهردار جدید این شهر تصمیم گیری کنند.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه مصوبات و موارد زیادی از جمله بودجه ۹۵ و دفترچه تعرفه بهای خدمات و چندین مورد دیگر در دستور کار اعضای شورای اسلامی است، انتخاب شهردار جدید بجنورد را نمی‌توانیم قبل از سال ۹۵ در دستور کار شورا قرار دهیم.

افشین فر افزود: با انتصاب عباس نقیب به سمت سرپرست شهرداری بجنورد، شورا قانونا سه ماه وقت دارد تا نسبت به تعیین شهردار جدید اقدام کند، اما امیدواریم که با همکاری تمامی اعضای شورا، بتوانیم تا پایان فروردین ماه سال آینده شهردار جدید این شهر را معرفی کنیم.

وی در مورد پذیرش استعفای شهردارسابق و حرف و حدیث‌های بعد از این استعفا، نیز گفت: از سوی استاندار خراسان شمالی در سال ۹۳ کمک‌ها و اعتبارات زیاد و بی سابقه‌ای به شهرداری برای انجام کارهای عمرانی شهر صورت گرفت و جا دارد که آقای براتیان که پیش از سمت شهرداری، فرد ناشناخته‌ای در این شهر بود و شورای شهر به وی هویت حقوقی داد، امروز به جای طرح مسائلی نادرست که با هدف تخریب شورا صورت می‌گیرد، از تلاش‌های استاندار و شورای شهر تشکر کند.

وی گفت: امیدواریم که شهردار سابق با عقلانیت به عواقب مسائلی که در محافل مختلف و یا فضای مجازی مطرح می‌کند توجه کند.  

به گزارش خبرنگار مهر، اختلافات شورای شهر با شهردار سابق بجنورد به قریب به یکسال قبل بر می‌گردد که طی این مدت بارها موضوع برکناری و یا استیضاح وی مطرح بوده است.

به رغم تلاش‌های مسئولان و معتمدین شهر برای حل این اختلافات، هیچگاه از دامنه این اختلافات کاسته نشد و هر از چندگاهی در جراید و خبرگزاری‌ها و به ویژه در فضای مجازی مطالبی منتشر شد که حاکی از تداوم اختلافات و گاها شدت اختلافات شورا و شهردار سابق بجنورد داشت.

راه اندازی کمپین حمایت از شهردار که ماه‌ها بود به خاطر طرح و گمانه زنی موضوع استیضاح شهردار بجنورد در فضای مجازی راه اندازی شده بود، نه تنها باری از مشکلات و اختلافات میان شورا و شهردار سابق این شهر را حل نکرد بلکه با بگو مگوهای موافقین ومخالفین بر شدت این اختلافات افزود.

هر چند که به ظاهر پرونده اختلافات شورای شهر و روح الله براتیان با پذیرش استعفای وی به ظاهر بسته شده، اما شنیده‌ها و انتشار مطالبی از سوی شهردار سابق در فضای مجازی حاکی از این است که به رغم تعیین سرپرست شهرداری، باید منتظر بود که دامنه این اختلافات از این پس با طرح برخی از تخلفات صورت گرفته و دفاع طرف مقابل به جاهای باریک‌تری از جمله دستگاه قضایی کشیده شود.

شهردار سابق بجنورد روز ۱۶ اسفندماه جاری با استعفایی درست اما با روالی نادرست، استعفای خود را به جای شورای شهر و با این ادعا که حکم وی را وزیر کشور امضاء کرده است، به استاندار خراسان شمالی تقدیم کرد.

با این اقدام براتیان، شورای اسلامی شهر با دریافت تصویر استعفا نامه وی که از سوی استانداری خراسان شمالی برای شورا نمابر شده بود، با تشکیل جلسه فوق العاده و با رای صد در صدی اعضای حاضر در جلسه به ادامه کار شهردار سابق بجنورد خاتمه داده و ضمن موافقت با استعفای وی، عباس نقیب معاون اداری مالی شهرداری بجنورد به سمت سرپرست شهرداری این شهر منصوب کردند.

شهر ۲۱۰ هزار نفری بجنورد هم اکنون از سوی سه شهرداری منطقه یک، دو و شهرداری مهر اداره می‌شود.

 

 

کد خبر 3575597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha