۱۹ اسفند ۱۳۹۴، ۸:۴۱

معرفی کتاب؛

خاطرات خردسال ترین اسیر جنگی در کتاب‌ «اسیرکوچک»

خاطرات خردسال ترین اسیر جنگی در کتاب‌ «اسیرکوچک»

مشهد- کتاب «اسیر کوچک» خاطرات غلامرضا رضازاده خردسال ترین اسیر جنگی کشورمان در عراق است که به همراه خانواده اش در روزهای اول جنگ به دست دشمن بعثی اسیر می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «اسیر کوچک‌ خاطرات شفاهی غلامرضا رضازاده در موضوع ادبیات دفاع مقدس توسط حسین نیری نگارش شده و انتشارات سوره مهر روانه بازار شده است.

این کتاب خاطرات شفاهی غلامرضا رضازاده، خردسال ترین اسیر جنگی است. او به همراه خانواده در همان روزهای اول جنگ در خرمشهر، به اسارت عراقی ها درآمد.

غلامرضا بیش از چهارصد روز در اردوگاه های عراقی به سر برد. او پس از آزادی از زندان بعثی ها، از پشت نمیکت های مدرسه به جبهه ها بازگشت و بارها زخمی شد.

در این کتاب مطالبی همچون روزهای آغازین جنگ و درگیری و بمباران شهرهای خرمشهر و آبادان، نحوه دستگیری و انتقال به زبیر، رفتار بد نیروهای عراق با اسرا و زنان و کودکان، وضعیت بدغذایی و بهداشتی در زندان ها و اردوگاه ها، جدا کردن اسرای عرب و غیر عرب از یکدیگر و برخوردهای زشت با غیرعرب ها، نگهداری اسرا در «سردخانه های ساواک»، آشنایی با خانم میرشکاری و همسرش که در اردوگاه مجروح بود، ‌ خاطراتی از ملاقاتش با شهید تندگویان در اسارت، انتقال به اردوگاه مصول و الرمادی، ‌ پخش اخبار کذب از بلندگوهای اردوگاه جهت تعضیف روحیه اسرای ایرانی، ‌ نیروهای ستون پنجم و منافقین در عراق، آزادی از اسارت و بازگشت به وطن، ثبت نام در مسجد و اعزام مجدد به جبهه و خاطراتی از حضور غلامرضا رضازاده در مناطق عملیاتی همچون جزیره مجنون و فاو بیان شده است.

کد خبر 3576334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha