۱۹ اسفند ۱۳۹۴، ۱۴:۲۳

کنترل تب برفکی ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد

کنترل تب برفکی ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: برای کنترل بیماری تب برفکی ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی خلج با اشاره به اینکه در شش ماه امسال درمقایسه با مدت مشابه، ۶۰ درصد موارد بیماری تب برفکی کاهش یافته است، افزود: برای کاهش و کنترل بیشتر این بیماری  به ۴۵ تا ۵۰ میلیون دوز واکسن  و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی گفت‌: از آنجا که برای تامین اعتبارات موردنیاز با محدودیت مواجه‌ایم، بنابراین از روش‌های ممنوعیت ورود دام زنده از مرزهای خارجی و داخلی کشور استفاده کردیم.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور افزود: همچنین با وجود محدودیت منابع مالی، موسسه تحقیقات و سرم سازی رازی تولید واکسن با کیفیت تب برفکی را آغاز کرد ضمن اینکه سه هفته پیش نیز مرکز تولید واکسن تب برفکی در یکی از شرکت‌های دانش بنیان در منطقه خرم آباد افتتاح شد بنابراین از دو هفته قبل تا کنون واکسن موردنیاز این بیماری تا حدی تامین و روند بیماری کند شده است.

خلج گفت:‌ هم اکنون واکسن مقابله با بیماری تب برفکی به هر میزان که تولید شود به صورت رایگان توزیع خواهد شد.

وی افزود: از شش ماه پیش نیز باتوجه به کمبود واکسن تب برفکی به سرمایه گذاران بخش خصوصی دامپروری اعلام کردیم که اگر می‌خواهند واکسن وارد کنند سازمان دامپزشکی شرایط لازم را برای آنان فراهم خواهد کرد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه‌ دامداران از جابه جایی دام اجتناب و اگر دام بر اثر بیماری تب برفکی تلف شد بلافاصله لاشه را دفن کنند، به دامداران کشور اطمینان داد: هر میزان واکسن که تولید و وارد شود توزیع می‌کنیم تا برای مقابله با این بیماری مورد استفاده قرار بگیرد.

کد خبر 3576840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha