۱۹ اسفند ۱۳۹۴، ۱۸:۱۱

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش:

مسئولیت آموزش عمومی قرآن به آموزش و پرروش واگذار شده است

مسئولیت آموزش عمومی قرآن به آموزش و پرروش واگذار شده است

اصفهان -مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت:شورای توسعه فرهنگ قرآنی نخستین سندراهبری فعالیت‎های قرآنی است که مسئولیت آموزش عمومی قرآن را به آموزش و پرروش واگذار کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا مسیب‎زاده بعد از ظهر چهارشنبه در دومین دوره آموزشی توانمندسازی داوران و اساتید مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‎‌آموزان کشور با اشاره به اینکه نیروی انسانی محور تحول کشور است، اظهار داشت: از این رو تربیت نیروی انسانی که مهم‌ترین وظیفه آموزش و پرورش است باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه قرآن و عترت بهترین ابزار برای تربیت انسان است، ابراز داشت: در آموزش و پرورش توجه ویژه‌ای به بحث قرآن و عترت شده و به گونه‌ای برنامه‌ریزی صورت گرفته است که بتوان این ظرفیت را برای تمام گروه های سنی مدارس و با دیدگاه‌های مختلف به صورت جذاب ارائه داد.

مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش استفاده از ظرفیت دیگر نهادها را از برنامه‌های توسعه و تاثیرگذاری وزارت آموزش و پرورش دانست و گفت: از این رو از هرگونه همکاری در این زمینه استقبال خواهیم کرد.

وی شورای توسعه فرهنگ قرآنی را نخستین سند راهبری فعالیت‎های قرآنی کشور دانست و ابراز داشت: این شورا مسئولیت آموزش عمومی قرآن کشور را به آموزش و پرروش واگذار کرده است و در واقع کمیسیون آموزش عمومی قرآن در آموزش و پرورش شکل گرفت.

مسیب‌زاده وظیفه آموزش و پرورش در مقابل آموزش عمومی قرآن را بسیار سنگین توصیف کرد و گفت: قانونگذار، آموزش و پروش را موظف به آموزش عمومی کرده و سازمان‎های دیگر را نیز در خدمت آموزش و پرورش قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از ۱۳میلیون دانش آموز با یک میلیون فرهنگی در کشور فعالیت می‎کنند، اضافه کرد: می‎طلبد که برنامه ریزی جامعی برای مخاطبانی که با ما در ارتباط هستند انجام دهیم.

مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه اداره کل قرآن، عترت و نماز وزارتخانه برنامه‎‌های مختلفی را برای فعالیت‌های قرآنی پیش‌بینی کرده است، افزود: یکی از این برنامه‌ها، برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز است.

وی با اشاره به اینکه تا قبل از سال جاری ۹ عنوان مسابقه در مباحث قرآنی در وزارت آموزش و پروش برگزار می‌شد، اضافه کرد: در سال جاری با همکاری و همراهی سازمان اوقاف اتفاقات بهتری در این زمینه افتاده است.

 مسیب‌زاده با بیان اینکه در حال حاضر تاکید داریم که دانش‎آموزان در دوره‎های آموزشی، حرفه‎ای نشوند، بلکه حفظ قرآن و تربیت قرآنی باید مدنظر معلمان قرآنی قرار گیرد، ابراز داشت: برگزاری دوره توانمندسازی داوران قرآنی نیز بسیار با اهمیت است چرا که باعث می‎شود در نحوه برگزاری مسابقات و داوری‏ ها بازنگری مطلوبی صورت بگیرد.

۶۵۰ مرکز دارالقرآن در کشور فعال است

مسیب زاده با اشاره به اهمیت فعالیت مراکز دارالقرآن در کشور گفت: در حال حاضر ۶۵۰ مرکز دارالقرآن فعالیت دارند که این آمار تا سال آینده به ۵۰ مرکز افزایش پیدا خواهد کرد.

وی با بیان اینکه سه عنوان کار محوری در اداره کل قرآن، عترت و نماز دنبال کرده‎ایم، گفت: در سال تحصیلی جاری، سال آموزش تربیت انسانی در اداره قرآن، عترت و نماز است به طوری که در بخش نماز، اقدام به اجرای طرح مبین کردیم که در آن، مدیریت برنامه یاوران نماز در کشور با بیش از ۱۲ دوره برگزار شد که در واقع اجرایی شدن سند جامع نماز از اولویت‎های اصلی است.

مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش افزود: در بخش عترت نیز طرح امام‎شناسی را در بین دانش‏ آموزان آغاز کردیم که براساس آن، اساتید باید در زمینه معرفی ائمه اطهار به دانش‎آموزان اقدامات ویژه‎ای انجام دهند.

مسیب زاده، حفظ موضوعی آیات قرآن از دیگر موضوعات مهم در اداره کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش تلقی کرد و گفت: آموزش و پرورش با راه‎‏اندازی طرح نور، اولین اقدام را در این زمینه انجام داد.

وی با اشاره به مطلب فوق گفت: در این طرح، معلمان و اساتید با انتخاب آیاتی متناسب با سن دانش‎آموزان و برنامه‎های درسی آنها تهیه شده که در حال حاضر حدود ۱۱عنوان کتاب برای دوره‎‏های مختلف تحصیلی تهیه شده است.

کد خبر 3577094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha