۲۲ اسفند ۱۳۹۴، ۱۲:۴۴

بازیگر سینما و تلویزیون:

هلال احمر فقط در سیل و زلزله خلاصه نمی شود

هلال احمر فقط در سیل و زلزله خلاصه نمی شود

فرهاد قائمیان بازیگر و هنرمند کشورمان گفت: دامنه فعالیت های بشردوستانه هلال احمر تبسیار گسترده است و تنها در سیل و زلزله خلاصه نمی شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، فرهاد قائمیان یکی از هنرمندان موفق عرصه سینمای ایران ظهر امروز با حضور در سازمان داوطلبان به طور رسمی داوطلب جمعیت هلال احمر کشورمان شد.
وی در همین رابطه گفت:خیلی خوشحال هستم که امروز به عنوان یک داوطلب می توانم در اقدامات بشردوستانه و کارهای خیر موثر واقع شوم.

وی افزود: از همین تریبون رسما اعلام می کنم که این آمادگی را دارم به عنوان عضو کوچکی از خانواده بزرگ هنرمندان کشورمان در همه مراسم های سازمان داوطلبان در حمایت از اقدامات بشردوستانه و کمک به هم نوع، حضوری فعال و موثر داشته باشم.

این هنرمند کشورمان اضافه کرد: در همین راستا قصد دارم آغاز فعالیت خود را در سازمان داوطلبان با جذب خادمین حرم حضرت رضا(ع) و حضرت معصومه (س) آغاز کنم، در حقیقت کار فرهنگی یکی از مولفه های اصلی جمعیت هلال احمر محسوب می شود.

قائمیان تصریح کرد: برخلاف برخی تصورات ، هلال احمر تنها در سیل و زلزله و تصادفات خلاصه نمی شود ، فعالیت اصلی هلال احمر در حوزه های اجتماعی و تلاش برای کاهش آسیب های اجتماعی تعریف شده است.

وی تشکیل اتاق فکر بین هلال احمر و هنرمندان و ورزشکاران را یک ضرورت دانست و گفت: این اتاق فکر میتواند زمینه اتخاذ برنامه های صحیح و مدون را فراهم سازد.

قائمیان افزود: یک هنرمند نباید تنها صرفا به فکر دیده شدن باشد، باید حضور ما در عرصه های اجتماعی هدفمند و در راستای کمک به اقدامات بشردوستانه و فقط برای رضای خدا و مردم باشد.

وی این وعده داد که در ایام عید در مسیرهای استان های شمالی و آذربایجان شرقی کشورمان به عنوان داوطلب هلال احمر از کمپ ها و پایگاه های هلال احمر بازدید و به ترویج و بسط فرهنگ داوطلبی در بین مردم بپردازد.

در ادامه نیز فرح ناز رافع رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر ضمن تشکر و قدردانی از حضور این هنرمند ارزشمند کشورمان در سازمان داوطلبان و افزود:هنرمندان الگویی مناسب برای جامعه هستند  در حقیقت همه ملت ایران داوطلب هلال احمر محسوب می شوند.

وی ادامه داد: اگر کمی به عقب بنگریم و حضور موثر و همه جانبه مردم در کمک رسانی به مردم آسیب دیده زلزله های بم، بوشهر و ورزقان را با دقت مرور کنیم در می یابیم که مردم ایران جملگی عضو داوطلب هلال احمر هستند.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر با اشاره به اقدامات این سازمان برای کمک به نیازمندان در آستانه سال نو گفت: سبدهای عیدانه از سوی سازمان داوطلبان برای ارائه به نیازمندان تهیه شده است و در اختیار آنها قرار گرفته است، ما در حوزه های آسیب های اجتماعی نیز حضور موثر و فعال داشته ایم که در آینده نزدیک در این رابطه بیشتر اطلاع رسانی خواهیم کرد.

رافع معتقد است که تلاش برای کاهش آسیب ها و معضلات اجتماعی نقش بسزایی در کاهش صدمات در زمان بروز حوادث غیر مترقبه دارد و می گوید: اکثر خانواده های کم برخوردار و نیازمند در خط مقدم آسیب ها در زمان بحران و حوادث غیر مترقبه قرار دارند.

وی گفت: هلال احمر تنها در زلزله و سیل خلاصه نشده است ماهیت تاسیس هلال احمر فعالیت های بشردوستانه و تلاش برای تسکین آلام بشریت است ما باید این حس برتر را در جامعه منعکس کنیم و هنرمندان  و ورزشکاران در این رابطه می توانند نقش بسزایی را ایفا کنند.

کد خبر 3578713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha