۴ فروردین ۱۳۹۵، ۱۰:۰۶

نوروز ۹۵ با هنرمندان

پهن کردن سفره هفت سین در مالزی/ سالن تئاتری که میزبان نوروز شد

پهن کردن سفره هفت سین در مالزی/ سالن تئاتری که میزبان نوروز شد

جواد انصافی بازیگر و کارگردان تئاتر خاطراتی از ایام نوروز را که به همراه خانواده اش درگیر کار بوده بازگو کرد و توضیح داد چند سال قبل سفره هفت سینی در یک سالن تئاتری در مالزی برپا کرده است.

جواد انصافی نویسنده، بازیگر و کارگردان تئاتر درباره خاطراتی که از کار در ایام نوروز دارد به خبرنگار مهر گفت: تا به حال چندین بار شده است که من و خانواده ام در ایام نوروز سر کار بودیم و لحظه تحویل سال را در کنار همکارانمان در تلویزیون و یا تئاتر سپری کردیم. از آنجا که همسر و دو پسرم نیز به نوعی همکار من به حساب می آیند معمولا این روزها آنها نیز در کنار من درگیر کار هستند.

وی ادامه داد: به عنوان مثال دو سال قبل در شبکه جام جم برنامه ای نوروزی داشتیم که آیتم های ۱۰ دقیقه ای درباره مضامین در ارتباط با نوروز داشت و به صورت زنده پخش می شد. این برنامه ۱۳ قسمتی در کل ایام عید پخش شد و حتی زمان تحویل سال نیز من و خانواده ام در استودیو شبکه جام جم مشغول ضبط برنامه بودیم.

بازیگر نقش عبدلی درباره خاطراتی که از حضور در تئاتر در ایام نوروز دارد، گفت: ۵ سال قبل قرار بود نمایش «شال جادویی» را به مناسبت ایام نوروز در کشور مالزی به صحنه ببریم. به همین جهت من و همسرم فروغ یزدان عاشوری عید نوروز را با گروه نمایشمان در کوالالامپور سپری کردیم. در همین راستا سفره هفت سین بسیار زیبایی نیز چیدیم و آن را در همان سالنی که قرار بود نمایش به صحنه برود پهن کردیم.

انصافی در پایان درباره استقبالی که مردم مالزی و ایرانیان مقیم این کشور از پهن شدن سفره هفت سین در سالن تئاتر کرده اند، یادآور شد: پهن کردن سفره هفت سین برای مردم مالزی و ایرانیانی که در این کشور سکونت داشتند خیلی جذاب بود و مورد استقبال زیادی نیز قرار گرفت. یکی از افراد ایرانی ساکن مالزی که به زبان این کشور مسلط بود نیز درباره فلسفه انداختن سفره هفت سین و هرکدام از سین های این سفره اطلاعاتی را در اختیار مردم قرار می داد که برایشان جالب بود.

کد خبر 3578925

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha