۲۴ اسفند ۱۳۹۴، ۱۲:۵۶

فرماندار چادگان:

رشد سه برابری ذخیره میوه در چادگان/انبار ۳۰ هزار تن سيب زمينی

رشد سه برابری ذخیره میوه در چادگان/انبار ۳۰ هزار تن سيب زمينی

اصفهان - فرماندار شهرستان چادگان با اشاره به ذخیره سازی ۴۵ تن میوه برای شب عید در شهرستان چادگان، گفت: این میزان نسبت به سال گذشته رشد سه برابری داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، حبیب الله معتمدی پیش از ظهر دوشنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار شهرستان چادگان، با اشاره به اینکه ذخیره میوه امسال ۴۵ تن است که نسبت به سال گذشته رشد سه برابری داشته است، اظهار داشت: از ۲۵ اسفندماه توزیع میوه در شهرهای چادگان و رزوه آغاز خواهد شد.

وی به عدم فروش و انبار ۳۰ هزار تن سیب زمینی در انبار های شهرستان اشاره کرد و گفت: امسال دولت تنها چهار هزار تن خرید تضمینی داشته و باید کشاورزان از سال آینده به فکر کشت جایگزین باشند.

فرماندار شهرستان چادگان از برخورد شدید با گرانفروشان خبر داد و اظهار داشت: ذخیره آرد و نظارت گروه های نظارتی بهداشتی از دیگر اقدامات در شهرستان در آستانه نوروز خواهد بود.

وی با بیان اینکه بازار یک نظام باز اجتماعی متشکل از اجزا و عناصر گوناگونی شامل خریداران و فروشندگان بالقوه و بالفعل، واسطه ها؛ کارگزاران؛ سازمان های خدماتی و تسهیلاتی مانند بانک، حمل و نقل، بیمه، انبارها، کالاها، خدمات گوناگون، بنگاه ها، فروشگاه های واقعی و مجازی است، گفت: بازار به طور دائم تحت تاثیر انواع عوامل محیطی خانگی، خارجی و ملی است که هدف نهایی این نظام برآورده ساختن نیازها و پاسخگویی به خواسته ها و انتظارات گروه های مختلف از طریق داد و ستد است.

معتمدی تصریح داشت: با این تعریف که بیانگر رویکرد و نگرش سیستمی به بازار است می توان بازار و تنظیم یا عدم تنظیم بازار را مورد ارزیابی و تحلیل قرار داد.

وی تاکید کرد: تنظیم بازار به معنای وجود تعادل در نظام بازار است و تعادل در نظام بازار حاصل عملکرد هریک از اجزا و عناصر و ارتباط منظم و منطقی بین آنهاست و چنانچه عرضه از لحاظ کمی و کیفی متناسب با انتظارات و امکانات متقاضیان و خریداران باشد و دردسترس آنها قرار گیرد بازار تعادل خود را حفظ خواهد کرد و تنظیم آن نیز آسان خواهد بود.

 

کد خبر 3579937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha