۲۵ اسفند ۱۳۹۴، ۱۴:۲۸

همزمان با دهه مهدویت؛

فعالان عرصه مهدوی تجلیل می‌شوند

فعالان عرصه مهدوی تجلیل می‌شوند

قم - رئیس مرکز تخصصی مهدویت از برگزاری مراسم تجلیل از برگزار کنندگان فعالیت‌های مهدوی همزمان با دهه مهدویت خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مجتبی کلباسی ظهر سه‌شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: موضوع مهدویت یکی از مهم‌ترین عوامل محرکه حرکت‌ها و دگرگونی‌های تاریخ اسلام بوده است.

وی گفت: دولت صفویه که در قرن نهم و دهم به عنوان یک ابرقدرت در جهان مطرح بود بر مبنای نیابت حضرت ولی عصر(عج) تشکیل شد و هنوز هم جامعه ما تحت تأثیر آثار آن دوره است.

دبیر ستاد هماهنگی فعالیت‌های مهدوی با بیان اینکه در دوران انقلاب اسلامی موضوع مهدویت به عنوان یک تفکر پیش رو مطرح است، افزود: پس از تشکیل نهضت انقلاب اسلامی موضوع مهدویت به عنوان یک موضوع مهم و اساسی شناخته شده است.

وی بیان کرد: برخی مهدویت را تنها یک موضوع اعتقادی می‌دانند، در حالی که این مسئله از اهمیت بالایی برخوردار است و انرژی و پتانسیل بالایی دارد.

حجت الاسلام کلباسی با بیان اینکه در مکتب اهل بیت(ع) دو موضوع بسیار مهم عاشورا و مهدویت یک سرمایه عظیم محسوب می‌شود، افزود: در طول تاریخ سوء استفاده کنندگان از جریان مهدویت بسیار بوده‌اند و فرقه‌هایی مانند بهائیت در جهت کور کردن این نقطه حرکت کرده‌اند و ادعای فرزندی یا همسری امام زمان(عج) را دارند.

وی بیان کرد: در طول دوره‌های مختلف سیاست‌های استعماری از فرقه‌های مختلف پشتیبانی کرده‌اند تا بتوانند این نقطه را کور کنند.

حضور ۳۰ دستگاه مختلف در ستاد هماهنگی فعالیت‌های مهدوی

رئیس مرکز تخصصی مهدویت گفت: ستاد هماهنگی فعالیت‌های مهدوی برای اینکه بتواند بین دستگاه‌های مختلف کشور یک همخوانی برای برخی اصول مشترک واضح و علمی ایجاد کند، تشکیل شده است.

وی عنوان کرد: این ستاد با مشارکت ۳۰ دستگاه مختلف از جمله صدا و سیما، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، موسسات مهدوی، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، مسجد مقدس جمکران، موسسه آینده روشن، حرم حضرت معصومه(س) و غیره به ریاست حجت الاسلام رحیمیان فعالیت‌های مهدوی انجام می‌دهد.

حجت الاسلام کلباسی تصریح کرد: ساماندهی فعالیت‌های مهدوی در کشور نیازمند هماهنگی کلی، هم افزایی، اتخاذ سیاست‌های مشترک و برنامه‌هایی است که می‌توانند با هم مشارکت داشته باشند تا جریان‌های مهدوی را از انحراف دور نگه دارند.

وی بیان کرد: ستاد هماهنگی‌ فعالیت‌های مهدوی برنامه‌های متنوعی از جمله برنامه‌های پژوهشی در مناسبت‌های مختلف در دستور کار خود قرار داده است.

رئیس مرکز تخصصی مهدویت گفت: پیشنهادی در ستاد مطرح شد تا از کسانی که در جشن‌های نیمه شعبان به صورت خودجوش و ذاتی حرکت کردند و در شهرها و نقاط مختلف فعالیت‌های مهدوی داشتند، تجلیل شود.

وی در خصوص اهداف برگزاری این مراسم افزود: هدف از برگزاری این مراسم الگوسازی، تحکیم و انتقال این رویه نیکو است تا گسترش فرهنگ مهدویت بتواند جایگاه گسترده‌تری پیدا کند.

حجت الاسلام کلباسی در خصوص زمان برگزاری این مراسم افزود: مراسم تجلیل از برگزارکنندگان فعالیت‌های مهدوی در آستانه نیمه شعبان در ساختمان یاوران مهدوی برگزار خواهد شد.

در مسائل فرهنگی و فکری تغییرات کند است

وی با بیان اینکه در مسائل فرهنگی و فکری تغییرات کند است، افزود: آسیب‌هایی از جمله معرفی غلط امام عصر(عج)، سوء استفاده کنندگان از جریان مهدویت و همچنین تحلیل‌های غلط در جامعه وجود دارد که این آسیب‌ها از رسانه‌های بیرونی نشأت می‌گیرد.

وی ادامه داد: موعودسازی بدلی به عنوان تفکری که در غرب تولید می‌شود و اندیشه دیگری را القا می‌کند یکی از آسیب‌ها محسوب می‌شود.

در ادامه جلسه، حجت الاسلام اسدی، دبیرکل همایش فعالان فرهنگی مهدویت بیان کرد: رویکرد این همایش تجلیل از برگزارکنندگان فعالیت‌های مهدوی و همچنین تجلیل از فعالانی که فعالیت آنها مورد تجلیل قرار نگرفته، است.

وی با تأکید بر لزوم گسترش فرهنگ مهدویت، افزود: این همایش در اوایل دهه مهدویت در مجموعه یاوران مهدی برگزار می‌شود و علاوه بر سخنرانی‌های مسئولان کشوری، کارگاه‌ها و پنل‌هایی جهت معرفت بخشی و الگودهی به جشن‌های مهدویت برپا می‌شود.

کد خبر 3580935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha