۲۵ اسفند ۱۳۹۴، ۱۶:۰۴

معاون عمرانی استاندار همدان:

باید در توجه به مقوله استاندارد حساسیت ایجاد کرد

باید در توجه به مقوله استاندارد حساسیت ایجاد کرد

همدان - معاون عمرانی استاندار همدان بابیان اینکه باید در مقوله استاندارد حساسیت ایجاد کرد، گفت: باید در حوزه استاندارد منطقی عمل کرده و روند بهبود در این بخش را درست منعکس کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمودرضا عراقی ظهر سه شنبه در کارگروه استانداردسازی و ارتقا کیفیت کالا و خدمات با بیان اینکه کارگروه استاندارد از کارگروه‌های زیربنایی توسعه و برنامه‌ریزی است که باید به طور مستقل و قانونی فعالیت کند، گفت: این کارگروه بخشی از کارهای شورای فنی را عهده دار است.

وی با تاکید بر اهیمت استاندارد بعنوان یکی از زیرمجموعه‌های شورای فن، عنوان کرد: امروز یکی از بزرگ‌ترین وظایف حاکمیت ایجاد استاندارد است چراکه اگر استاندارد را خوب تهیه کنیم بخش خصوصی راحت‌تر کار خود را انجام می دهد و کیفیت کالا و بهره‌وری نیز افزایش می‌یابد.

باید به دنبال ارتقا و بهبود استاندارد لازم بود

عراقی با اشاره به اینکه باید در مقوله استاندارد حساسیت ایجاد و در این حوزه منطقی عمل کرد و روند بهبود در این بخش را به درستی منعکس کرد، گفت: باید به دنبال ارتقا و بهبود استاندارد لازم بود و روند بهبود استانداردها را درست گزارش کرد که این کار نیاز به برنامه‌ریزی و زمان بیشتر دارد.

وی به مشکل سردخانه های کشاورزی در استان همدان اشاره و با بیان اینکه وجود سردخانه‌های غیراستاندارد باید اصلاح شود، گفت: در گذشته، محصولات کشاورزی و سیب‌زمینی تولیدی دورریز فراوانی داشت اما امروز با وجود سردخانه‌های استاندارد در استان این محصول به خوبی نگهداری می شود.

عراقی در خصوص استانداردسازی آسانسورها نیز گفت: باید کاری اصولی بین نظام مهندسی، شهرداری و اداره استاندارد انجام و ضوابط معماری آسانسورها در کمیسیون ماده ۵ در دستور کار قرار گیرد.

۳۸ سردخانه فعال در استان همدان وجود دارد

مدیرکل استاندارد استان همدان نیز با بیان اینکه از ۳۸ سردخانه فعال در استان همدان چهار سردخانه پروانه استاندارد دارد و ۳۴ واحد دیگر فاقد پروانه استاندارد است، گفت: تطابق نداشتن نقشه‌های اجرایی با الزامات مندرج در استاندارد ملی، صدور پروانه بهره‌برداری در زمانی که هنوز پروژه احداث سردخانه به پایان نرسیده و همچنین ناآگاهی متقاضی نسبت به اجباری بودن و رعایت نکردن نکات ایمنی از جمله این مشکلات در استانداردسازی سردخانه‌هاست.

سید سعید میرنظامی‌مدنی در خصوص استاندارد آسانسور نیز با بیان اینکه سه سازمان صنعت، معدن و تجارت، سازمان نظام مهندسی و اداره کل استاندارد با این موضوع رابطه مستقیم دارند، گفت: در حال حاضر ۲۷ شرکت در استان همدان دارای پروانه طراحی و مونتاژ آسانسور است.

وی گفت: ۲۲ شرکت در همدان و پنج شرکت در ملایر دارای پروانه طراحی و مونتاژ آسانسور هستند.

هفت شرکت بازرسی تأیید صلاحیت شده آسانسور در همدان وجود دارد

وی با بیان اینکه در حال حاضر هفت شرکت بازرسی تأیید صلاحیت شده آسانسور در همدان وجود دارد که یکی از آنها بومی و ۶ شرکت دیگر به عنوان نمایندگی از سراسر کشور در همدان هستند، گفت: اخذ فرم تاییدیه اجزای نو و سالم و نواقص و مغایرت‌های آسانسور نیز باید اعلام شود.

کارشناس بخش آسانسور اداره‌کل استاندارد استان همدان نیز گفت: در سال گذشته ۵۰ بازرسی از آسانسور به ویژه در ادارات و بیمارستان‌های همدان انجام شد.

محمدعلی استقامتی افزود: ۹۵ درصد آسانسورها در کشور استاندارد نیست که این مشکل نیاز به مصوبه کلی دارد و باید بازرسی‌ها نیز اجباری و دوره‌ای انجام شود.

استقامتی در زمینه پیشنهادات رفع مشکلات در بخش آسانسور بیان کرد: بازرسی ادواری برای آسانسورهای قدیمی و بازرسی نشده و معرفی شرکت‌های دارای پروانه طراحی و مونتاژ در سازمان نظام مهندسی برای استفاده مالکین از شرکت‌های مجاز فوق در ابتدای راه لازم است.

 

کد خبر 3581127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha