۲۹ اسفند ۱۳۹۴، ۱۳:۲۲

انتقاد «اردوغان» از رفتار دو پهلوی اروپا در برابر تروریسم

انتقاد «اردوغان» از رفتار دو پهلوی اروپا در برابر تروریسم

رئیس جمهوری ترکیه تصمیم دولت بلژیک در حمایت از «پ ک ک» برای برپایی چادر در مقابل محل نشست مشترک ترکیه و اتحادیه اروپا را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یلی صباح، «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه در سخنرانی روز جمعه خود نسبت به آنچه رفتار دو پهلوی اروپا نسبت به مساله تروریسم خواند، انتقاد کرد.

رئیس جمهوری ترکیه که به مناسبت یکصد و یکمین سالگرد تشکیل «کمپین گالی» پولی در استان جاناکل ترکیه سخن می گفت از تصمیم دولت بلژیک برای اجازه دادن به هواداران «پ ک ک» برای بر پا کردن چادر مقابل محل برگزاری نشست مشترک میان ترکیه و اتحادیه اروپا در بروکسل، به شدت انتقاد کرد و این عمل بروکسل را ریکارانه توصیف کرد.

وی گفت: بار دیگر به آن دسته از کشورهایی که به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم از «پ ک ک» حمایت می کنند هشدار می دهم که شما در حال پرورش مار در آستین خود هستید.

«اردوغان» با اشاره به اجازه دولت بلژیک برای برپا کردن چادرها توسط «پ ک ک» تصریح کرد: (با این کار شما) هیچ تضمینی وجود ندارد که بمبی که در آنکارا منفجر شد، در بروکسل هم منفجر نشود.

وی همچنین ضمن معرفی داعش و کُردهای «پ ک ک» به عنوان مسئول انفجارهای اخیر در ترکیه رو به کشورهای اروپایی گفت: به رغم این واقعیت آشکار، کشورهای اروپایی متوجه نیستند که با این کار خود مشغول رقص در میدان مین هستند.

کد خبر 3583039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha