۵ فروردین ۱۳۹۵، ۱۲:۱۹

آسوشیتدپرس خبر داد:

آمادگی ۴۰۰ داعشی برای انجام عملیات تروریستی در اروپا

آمادگی ۴۰۰ داعشی برای انجام عملیات تروریستی در اروپا

یک رسانه غربی از آموزش ۴۰۰ نیروی تروریستی از سوی داعش برای انجام عملیات های تروریستی در اروپا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، مقامات امنیتی اعلام کرده اند که گروه تروریستی داعش شبکه تروریستی را در اروپا برای انجام حملات تروریستی سریالی همانند آنچه در پاریس و بروکسل رخ داد شکل داده است.

آمارها نشان می دهد که در حدود ۴۰۰ تا ۶۰۰ نیروی داعشی به طور ویژه برای انجام عملیات تروریستی در خارج آموزش دیده اند. این در حالی است که تاکنون بیش از پنج هزار نفر از ساکنان اروپا به سوریه رفته و احتمالا به داعش پیوسته اند.

به گفته این مقامات هدف از این شبکه انجام حملات تروریستی و انتخاب زمان و مکان و روشی است که در پی حملات تروریستی و بمب گذاری ها بیشترین تلفات و قربانی را به همراه داشته باشد.

آسوشیتدپرس در این باره نوشت: به نظر می رسد گروه تروریستی داعش با از دست دادن جبهه های جنگ خود در عراق و سوریه شبکه های تروریستی خود را به اروپا ارسال کرده است.

مقامات اروپایی، نیروهای اطلاعات عراق و یک وکیل فرانسوی که شبکه های افراطی تروریست ها در اروپا را مطالعه می کنند بر این باور هستند که این افراد در عراق، سوریه و احتمالا در کشورهای بلوک سابق شرق برای حمله در غرب آموزش دیده اند.

یکی از  تروریست های حملات پاریس در نوامبر گذشته پیش از آنکه از سوی پلیس کشته شود ادعا کرده بود که در قالب گروهی ۹۰ نفره از تروریست های داعش وارد اروپا شده است.

کد خبر 3584739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha