۷ فروردین ۱۳۹۵، ۱۱:۱۰

کیوان کثیریان به مهر گفت:

میرکریمی مشغول انتخاب فیلم‌های فجر است/ اهمیت بخش آثار کوتاه

میرکریمی مشغول انتخاب فیلم‌های فجر است/ اهمیت بخش آثار کوتاه

مدیر ارتباطات و اطلاع رسانی جشنواره جهانی فجر اعلام کرد که دبیر جشنواره این روزها در حال بازبینی فیلم هاست و مسئولیت انتخاب آثار ایرانی در بخش های مختلف را شخصا به عهده دارد.

کیوان کثیریان مدیر ارتباطات و اطلاع رسانی سی و چهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر درباره چگونگی انتخاب آثار برای این رویداد سینمایی به خبرنگار مهر گفت: همانطور که پیش از این هم مطرح شد رضا میرکریمی شخصا انتخاب آثار ارسال شده به دبیرخانه را به عهده دارد و مشغله اصلی این روزهای او دیدن فیلم ها با حضور مشاوران و انتخاب شان است.

وی اعلام کرد: ۱۷ فروردین اسامی آثار راه یافته ایرانی به بخش های مختلف جشنواره جهانی فجر اعلام خواهد شد.

مدیر ارتباطات و اطلاع رسانی سی و چهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر گفت: در بخش «سینمای سعادت» (مسابقه بین‌الملل) ۱۵ فیلم حضور خواهند داشت که از این بین ۳ اثر از سینمای ایران خواهد بود. در بخش های سینمای آسیا و فیلم کوتاه نیز تعداد محدودی آثار ایرانی حضور دارند اما در بخش بازار یک سری فیلم ایرانی هستند که طبق قوانین بازار صرفا به نمایش در می‌آیند.

وی درباره بخش فیلم کوتاه نیز توضیح داد: امسال بر اساس آیین نامه بخش فیلم های کوتاه به طور جدی پیگیری می شود و طبق گفته دبیر جشنواره و سایر دوستان آثار برجسته و حائز اهمیتی شرکت کرده اند.

کثیریان درباره چگونگی حضور اصحاب رسانه در پردیس سینمایی چارسو که کاخ جشنواره در بخش جهانی است نیز بیان کرد: یک فرم ثبت نام برای رسانه های متقاضی طراحی و روی سایت جشنواره قرار داده شده تا هرکدام که تمایل به داشتن کارت و شرایط حضور دارند بتوانند از این طریق با ما ارتباط برقرار کنند.

وی در پایان عنوان کرد: البته با توجه به شرایط مکانی ظرفیت ما محدود است ولی امکان ثبت نام برای همه وجود دارد. با توجه به تعطیلات نوروزی هنوز نمی توان پیش بینی کرد چه تعداد حضور می یابند اما تا پایان تاریخ مقرر اگر بالاتر از ظرفیت محل برگزاری جشنواره ثبت نام داشته باشیم بحث سهمیه را جدی تر مطرح خواهیم کرد.

با توجه به اعلام قبلی دبیرخانه فیلم فجر، غیر از بخش فیلم کوتاه که فیلمسازان تا ۲۷ اسفند ماه فرصت ارسال اثر داشتند، زمان ثبت نام همه بخش ها سه شنبه ۲۵ اسفند ماه به پایان رسید.

بخش‌‌های مختلف سی و چهارمین جشنواره عبارتند از:

مسابقه بین‌الملل (سینما سعادت)

پانورامای فیلم های کشورهای آسیایی و اسلامی (جلوه گاه شرق)

جشنواره جشنواره ها (جام جهان نما)

نمایش های ویژه (مستندها و یادبودها)

مرورها و بزرگداشت ها

دارالفنون (باشگاه استعدادیابی جشنواره فیلم فجر با حضور برخی فیلمسازان جوان منطقه)

برنامه های دانشجویی

کلاس درس اساتید، کارگاه آموزشی و هم اندیشی

کد خبر 3584823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha