۸ فروردین ۱۳۹۵، ۱۱:۰۴

ترامپ: عربستان مُزد دوستی با آمریکا را بپردازد

ترامپ: عربستان مُزد دوستی با آمریکا را بپردازد

مردی که سودای ورود به کاخ سفید را در سر دارد، می گوید سعودی ها باید در ازای دوستی با آمریکا به فکر تامین نیروی زمینی برای مبارزه با داعش باشند وگرنه دیگر از پول نفت خبری نخواهد بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، «دونالد ترامپ» نامزد جنجالی حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا در مصاحبه با روزنامه «نیویورک تایمز» به شفاف سازی بخش هایی از سیاست خارجی نامنسجم خود پرداخت.

در همین راستا، وی مدعی شد چنانچه موفق به کسب عنوان ریاست جمهوری آمریکا شود، خرید نفت از عربستان سعودی را مادامی که ریاض حاضر به تامین نیروی زمینی برای مبارزه با داعش نباشد، متوقف خواهد کرد.

ترامپ ادامه داد: حمایت آمریکا از کشورهای دوست نباید بی جواب بماند حتی وقتی پای کشور غنی مثل عربستان در میان باشد که یکی از بزرگترین صادر کنندگان نفت به شمار می رود.

وی تاکید کرد: باید بگویم که بدون آمریکا، دوام عربستان در دراز مدت امکان پذیر نبود. ما به خاطر خدمات بی شائبه ای که از بابت حفاظت برخی کشورها ارائه می دهیم، عایدی نصیبمان نمی شود و عربستان سعودی هم یکی از همین کشورها است.

از دیگر مواردی که ترامپ در مصاحبه خود با نیویورک تایمز مطرح کرد می توان به ادعای وی مبنی بر یافتن جایگزینی مناسب برای ناتو اشاره کرد – جایگزینی که از پس رویارویی با تهدید های تروریستی برآید و کمتر چشم به جیب آمریکا بدوزد.

در سال میلادی گذشته (۲۰۱۵)، آمریکا نزدیک به ۷۵ درصد از بودجه ناتو یا همان پیمان آتلانتیک شمالی را تامین کرد حال آنکه به گفته ترامپ زمان آن رسیده تا ایالات متحده به بازنگری جایگاه خود در این پیمان بپردازد.

البته انتقادهای ترامپ از عربستان را نباید زیاد هم جدی گرفت چرا که وی اصولا به ضد و نقیض گویی معروف است. ترامپ بی آنکه هیچ سابقه سیاسی داشته باشد تنها به مدد سوار شدن بر موج احساسات مردم آمریکا و با تکیه بر شعار بازگرداندن کشور به دوران شکوهمند گذشته، موفق به جلب اکثریت آراء در انتخابات درون حزبی جمهوریخواهان شده است.  

 وی از سوی منتقدینش به عناوینی چون اسلام هراس، فاشیست و مروج فرهنگ ترس در آمریکا ملقب است.

کد خبر 3585766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha